Scheef oog

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Niesje7002
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Scheef oog

Postby Niesje7002 » 08 Jun 2008 14:29

Ik heb een msd Demi waarvan een oog een beetje scheef staat.
Is het mogelijk om dit zelf recht te zetten?
Zo ja, hoe dan? :blush:

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 08 Jun 2008 14:57

als je de headcap losmaakt kun je heel eenvoudig het oogje stellen door aan het steeltje van de oogjes te bewegen.

Om het oogje zit een kneedbare putty die je weer kunt hergebruiken als je de oogjes eruit haalt en weer terugplaatst.

De headcap kan met een magneet vastzitten of met een haakje aan het lijf. In het laatste geval is het iets lastiger om het hoofd open te maken, maar met een beetje geduld lukt het wel.
.

Niesje7002
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Niesje7002 » 08 Jun 2008 15:23

Bedankt!

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 08 Jun 2008 22:31

Oh ja, Dollzone levert standaard ogen zonder steeltjes, het zijn halfronde dopjes, maar verder maakt dat niet veel verschil uit :)

Thisca
SD13
SD13

Postby Thisca » 09 Jun 2008 15:14

En hoe krijg je de headcap met een haakje er dan goed/makkelijk af?
For sale: AR Dana, modded, Narsha girl

Yera
Hound
Hound

Postby Yera » 09 Jun 2008 15:36

Persoonlijk vind ik dat moeilijk (heb ik ook) omdat je de cap er wel af kan halen maar je door de haak heel weinig ruimte hebt ook maar iets te doen
Ik haal meestal gewoon het hele hoofdje eraf

Door aan het hoofd te trekken (plaats de doll tussen je benen) en het elastiek af te klemmen met een hemostat -klem onder het hoofdje en boven de nek ingang.(om de doll te beschermen kun je er een stukje doek tussen doen)
Zorg dat je een ruim uitstekend stukje elastiek hebt want anders krijg je het moeilijk

Wanneer je het hoofdje dat dan nog aan het elastiek vast zit moet ej het kapje los halen en dan kun je heel gemakkelijk de haak weg halen... beweeg de oogjes op plaats en doe de haak terug, haal hem door het elastiek met de ene kant en door de haak in het kapje met de ander... zet het kapje erop.
Maak al trekkende aan het hoofdje (anders schiet hij in een keer terug en beschadig je gauw de nek) de hemostat-klem los en doe het hoofdje voorzichtig weer op het nekje...
Ik trek achteraf altijd nog ff aan de benen omdat dan de spanning weer eerlijk verdeeld wordt en je hoofd niet wobbly wordt...

EDIT Zie foto tutorial: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... 2540#12540
What we can see is limited, what we can create is endless
www.dolliverse.com

-All your MSD are belong to uss-

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”