Persoonlijk vind ik dat moeilijk (heb ik ook) omdat je de cap er wel af kan halen maar je door de haak heel weinig ruimte hebt ook maar iets te doen
Ik haal meestal gewoon het hele hoofdje eraf
Door aan het hoofd te trekken (plaats de doll tussen je benen) en het elastiek af te klemmen met een hemostat -klem onder het hoofdje en boven de nek ingang.(om de doll te beschermen kun je er een stukje doek tussen doen)
Zorg dat je een ruim uitstekend stukje elastiek hebt want anders krijg je het moeilijk
Wanneer je het hoofdje dat dan nog aan het elastiek vast zit moet ej het kapje los halen en dan kun je heel gemakkelijk de haak weg halen... beweeg de oogjes op plaats en doe de haak terug, haal hem door het elastiek met de ene kant en door de haak in het kapje met de ander... zet het kapje erop.
Maak al trekkende aan het hoofdje (anders schiet hij in een keer terug en beschadig je gauw de nek) de hemostat-klem los en doe het hoofdje voorzichtig weer op het nekje...
Ik trek achteraf altijd nog ff aan de benen omdat dan de spanning weer eerlijk verdeeld wordt en je hoofd niet wobbly wordt...
EDIT Zie foto tutorial: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... 2540#12540