Allereerst wat algemene gebruiksregels:
na 30. sec tot 1 minuut is het wel droog genoeg om te vervoeren. Zelf wacht ik altijd zo'n 15 minuten met aanraken en om verder te gaan met face-uppen
Hoe het te gebruiken:
Spuit op ongeveer 30 cm afstand van het object. Goed schudden voor gebruik. Niet inhaleren. Alleen spuiten in een goed geventileerde ruimte.
Spuit meerdere dunne lagen op het blanco object voordat je gaat verven. Spuit meerdere dunne lagen tussendoor en als je klaar bent met verven. Wees er zeker van dat de lagen goed opgedroogd zijn voordat je een nieuwe laag toevoegd. Probeer de bus rond het object te bewegen terwijl je spuit, dit voorkomt een ophoping van het product op een bepaalde plaats
En nu hoe ik bepaalde dingen doe:
Ik schrob de onderdelen schoon met een tandenborstel, lauwwarm water en afwasmiddel. Dit haalt het lossingsmiddel van nieuwe onderdelen af en maakt gebruikte onderdelen extra schoon.
Goed laten drogen, eventueel fohnen en af laten koelen.
Ik begin dan met de MSC op te warmen met een fohn. Ik hou de fohn op zo'n 20cm afstand en draai de bus al schuddend rond in mijn hand totdat deze niet meer koud aanvoelt.
Daarna rijg ik het te sealen onderdeel op een restringhaak. Ik ga naar buiten en kijk hoe de wind staat, zodat ik met de wind mee kan spuiten. Ik hou de MSC op 20-30 cm afstand en draai de haak rond. De MSC knop druk ik niet vol in, maar wel zo dat er een constante mist uitkomt, zonder haperingen of spetters.
Ik spuit totdat het onderdeel egaal glanst.
De restringhaak hang ik dan ergens aan zodat het onderdeel kan drogen. Het is droog genoeg om te transporteren en aan te raken als het niet meer glanst. Tegenwoordig wacht ik wel min. 10 minuten voordat ik met vocht erop ga werken,dus vochtige verf. Ik heb een aantal keer het probleem gehad dat er kleine blaasjes ontsonden die later afbladderden hierdoor.
Meer tips zijn zeker welkom