Welke overlock machine?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

thefirstnl
Hound
Hound

Welke overlock machine?

Postby thefirstnl » 07 May 2011 18:30

Ik ben erover aan het denken, om een overlock naaimachine te kopen.
Heeft iemand van jullie er een?
Welk merk, wel of niet tevreden? Voor- en nadelen
Automatisch inrijgen, handig of niet?
Automatisch afsnijden, handig of niet?
Ik weet dat ik er mijn gewone machine naast moet houden, omdat ik ook nog met siersteken werk.

Chii483

Postby Chii483 » 08 May 2011 00:36

Nja nou heb ik er geen thuis.. Dus ik kan geen merken ofzo noemen maar ik doe een mode opleiding en misschien is het makkelijk om voor doll kleding een babylock te kopen. Deze maakt kleinere steken en dat staat dus een stuk mooier bij kleinere kleding.

Automatisch inrijgen weet ik niet eigenlijk, ik rijg hem op school altijd gewoon met de hand in. Is niet lastig.
En automatisch afsnijden hebben de confectie machines op school ook niet maar er zit een klein mesje achterop waardoor het makkelijk afsnijd. (Of dit ook op huishoud apparaten zit weet ik niet.)

silke
YoSD
YoSD

Postby silke » 08 May 2011 08:39

ik heb een janome 8002d... erg blij mee. het is geen topkwaliteit maar ik gebruik hem nu al bijna een jaar dagelijks en behalve dat je hem erg veel uit moet blazen (zeker als je stoffen recycleert) is het een perfecte machine. knippen is automatisch, inrijgen niet, maar meestal vervang je je garens pas twee keer per jaar aangezien men voor een overlock enkel met witer en zomerkleuren werkt (want je zit al gauw aan 4 keer acht euro per kleur (bobijnen van serafill zijn aan te raden vanwege dun en sterk + 5 km garens per bobijn)) als je je machine koopt zou ik toch van de verkoper eisen dat hij je netjes voordoet hoe je hem inrijgt, want bij een overlock is dit verre van evident (4 draden die een hele lange en ingewikkelde weg afleggen :oops: ik ben er meestal drie kwartier mee bezig...) that's my two cents

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 08 May 2011 09:48

ik heb een husqvarna met een smalle kleine lock, erg handig voor dollkleding dus.
inrijgen handmatig, heb ik nog wel eens ruzie mee, haha
afsnijden automatisch.
Ben er wel erg tevreden over.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

schoenveter
SD16
SD16

Postby schoenveter » 09 May 2011 09:22

Die van mij is een lewenstein, tweedehands... werkt soms prima... soms ook niet xD
Ook handmatig inrijgen, maar er zit een soort handleidingsplaatje op de locker zelf dus kan je elke keer makkelijk zien hoe het ookweer moest ;)
En hij snijdt natuurlijk af.

Maar ik denk dat als je er een wilt nemen je gewoon ze uit moet proberen en kijken welke jij het fijnst vind (binnen je prijsklasse natuurlijk)
Want wat ik fijn vind kan jij misschien vervelend vinden. Zo hou ik er van als ze wat meer moeite hebben om door de stof te komen terwijl anderen er liever doorheen vliegen.
Dusja

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 09 May 2011 11:32

Ik heb er ook 1. Een Toyota 234.
Geen automatische inrijging. Maar hij is heel makkelijk met de hand in te rijgen. Staan kleurtjes van waar je steeds doorheen moet etc.
Snijdt automatisch af. Heeft ook een babylock steek =)

Ik ben er wel tevrede over. De mijne was niet superduur enzo.
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

Return to “Vragen en tips”