Games workshop verf

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Hexje
Hound
Hound

Games workshop verf

Postby Hexje » 30 Oct 2010 15:34

Wie heeft er ervaring met GW verf? In ieder opzicht dan ook.

Ik wil er namelijk alles over weten, vanaf de kleur vastheid tot de vloeibaarheid en alles wat je erover kan vertellen eigenlijk. Ook de kwaliteit van de verf tenopzichte van andere verf merken.

Wie kan mij verder helpen?

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 30 Oct 2010 15:49

Ik gebruik de GW verf van mijn vriend wel eens ;)

Mijn ervaring is: Goede verf! Ik gerbuik meestal alleen de zwarte en bruine voor de wimpers maar het werkt erg fijn. Goede pigmenten dus je kan het heel erg veel verdunnen voor kleine wimpertjes en de kleuren blijven goed.
De verf droogt wel snel uit in de potjes, maar gooi er wat water bij en laat het een tijdje staan met ondertussen een beetje roeren en de verf is weer goed bruikbaar.

Ik heb niet echt vergelijkingen met andere merken... behalve dan met de goedkope blokker acryl verf die gewoon veel slechter is (wat had ik anders moeten verwachten!?).

Hopelijk heb je hier wat aan^^

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 30 Oct 2010 16:17

Ik had al wat gepost op SA, maar ik kan beamen dat het best fijne verf is. Vooral Chaos Black is mijn favoriet. :) Het droog echt snel, sneller dan de andere verfen die ik ben tegen gekomen. En het zit al kant en klaar verdunt in het potje.

Alleen als je echt super verdunt wil hebben, kan er nog wel eens pigment vermindering zijn. Vooral bij de metaal verfen merk ik dat wel eens.
Daarvoor gebruik ik dan weer de Sonja's verf. Maar ik blijf terug komen naar de Chaos black.

dernhelm
SD13
SD13

Postby dernhelm » 31 Oct 2010 00:38

citadel verf is fantastisch en je kunt het voor veel dingen gebruiken.
Ik ken mensen die er hele draken mee op hun sneakers geschilderd hebben en het blijft mooi. Zelf heb ik er ook "middeleeuwse" miniaturen mee geschilderd op papier. Wel heb ik ooit van larpers gehoord dat de metaalkleuren een soort van rot kunnen veroorzaken als je ze met de latex mengt, gebruikt voor het maken van larpwapens. Maar ik kan dat niet bevestigen, zelf nooit gedaan.
thuis:
Mata Flanagan met zijn artificial personal assistant O.W.N.E.R & fryske spruit Aafke

Return to “Vragen en tips”