Hoii ^^
Ik wil al best lang een pullip en ben me daar nu een beetje voor aan het inlezen enzo. Ik ben wle pas 12 jaar, dus ik moet er eerst wel nog even over denken.
Nu vroeg ik me af, zijn hier ook mensen die zelf kleertjes maken voor hun dolls? En dan met de hand? Ik kan zelf echt niet werken met een naaimachine en ik wil daarom kijken of jullie het ook mooi met de hand kunnen. Zouden jullie foto's willen posten? :3
Kleertjes maken?
Moderator: Café Mods
Hey,
Ik heb even geen foto's maar ik heb wel vroeger heel veel met de hand gemaakt. Het is mooi te doen, het is alleen veel oefenen en uitproberen hoe iets mooi wordt. ^^
Het voordeel van Pullips zijn dan zeker dat je niet hele grote outfits hoeft te maken, dus volgens mij is het een perfect maatje om met de hand kleding voor te maken.
Gewoon oefenen en dan leer je vanzelf ^^
Ik heb even geen foto's maar ik heb wel vroeger heel veel met de hand gemaakt. Het is mooi te doen, het is alleen veel oefenen en uitproberen hoe iets mooi wordt. ^^
Het voordeel van Pullips zijn dan zeker dat je niet hele grote outfits hoeft te maken, dus volgens mij is het een perfect maatje om met de hand kleding voor te maken.
Gewoon oefenen en dan leer je vanzelf ^^
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
ik maak zelf alles met de naaimachine, want ik vind dat dat veel sneller en makklijker, is.
je kan natruulijk altijd iemand vragen voor hulp. ik heb er zelf namelijk ook lang over gedaan om op de naaimachine te beginnen. misschien kan je een van ej ouders vragen of een vriend/vriendin.
maar anders kan met de hand naaien ook alleen duurt dit gewoon langer . ik zal wel wat foto's posten, maar die heb ik zo niet bij de hand
heb je al eerder kleertjes genaaid voor een pop?
je kan natruulijk altijd iemand vragen voor hulp. ik heb er zelf namelijk ook lang over gedaan om op de naaimachine te beginnen. misschien kan je een van ej ouders vragen of een vriend/vriendin.
maar anders kan met de hand naaien ook alleen duurt dit gewoon langer . ik zal wel wat foto's posten, maar die heb ik zo niet bij de hand
heb je al eerder kleertjes genaaid voor een pop?
@home: illusion spirit meilin (chloe) 5stardoll miya (myli)
@wishlist: sq-lab moë
@wishlist: sq-lab moë
-
BlackDragon
- Sabik

Ik doe alles met de hand ook al heb ik een naaimachien staan. Ik moet er namelijk nog steeds eens voor gaan zitten om daar weer mee te leren werken (dat is 20 jaar geleden en erg amateuristisch sporadisch geweest)
Ik heb nog niet echt veel gemaakt maar kan je in ieder geval dit jurkje laten zien:

En een tanktop:
[
Achterkant (beetje wazige foto sorry)

Inderdaad veel oefenen en uitproberen. Geduld kweken en netjes recht kleine steekjes maken. Wil niet zeggen dat ik hoogstandjes aflever maar ben redelijk tevreden met wat ik voor mijn eigen popjes maak.
Ik heb nog niet echt veel gemaakt maar kan je in ieder geval dit jurkje laten zien:

En een tanktop:
[

Achterkant (beetje wazige foto sorry)

Inderdaad veel oefenen en uitproberen. Geduld kweken en netjes recht kleine steekjes maken. Wil niet zeggen dat ik hoogstandjes aflever maar ben redelijk tevreden met wat ik voor mijn eigen popjes maak.
@Home: Bambicrony Ciao Bella Peach Puff
Ik heb meestal een combinatie van met de hand en de naaimachine, sommige dingen werken nu eenmaal beter met de hand, terwijl andere dingen gemakkelijker zijn met de naaimachine.
En soms heb ik ook gewoon geen zin om de naaimachine tevoorschijn te halen of om op mn hobbykamer te gaan zitten, dan doe ik wat meer met de hand.
Als je wilt zien wat ik maak, dat staat op www. miemster.deviantart.com
Ik heb wel op mn 18e (of was het nu 17e?) een naaicursus bij de gemeente gevolgd, mijn moeder kan namelijk helemaal niet naaien en ik deed maar wat, dus toen vonden mijn ouders het wel een goed plan om mij naar een cursus te doen om de basis te leren. Ben ik nog steeds heel blij mee.
En soms heb ik ook gewoon geen zin om de naaimachine tevoorschijn te halen of om op mn hobbykamer te gaan zitten, dan doe ik wat meer met de hand.
Als je wilt zien wat ik maak, dat staat op www. miemster.deviantart.com
Ik heb wel op mn 18e (of was het nu 17e?) een naaicursus bij de gemeente gevolgd, mijn moeder kan namelijk helemaal niet naaien en ik deed maar wat, dus toen vonden mijn ouders het wel een goed plan om mij naar een cursus te doen om de basis te leren. Ben ik nog steeds heel blij mee.
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”