veelste grote pruik

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

monsterdoll
MSD
MSD

veelste grote pruik

Postby monsterdoll » 18 Jul 2012 09:04

Vanochtend kwam mijn kleine dametje van dollzone binnen, het is echt een schatje!
Nu had ik voor haar een pruikje gekocht maat 5-6 van dollzone, maar ze past het niet!
Het is heel erg groot en de pony komt voor heel der gezichtje te hangen.

Wat moet ik nu doen???
it is better to have loved and lost
than never loved at all

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 18 Jul 2012 09:21

Iets meer informatie zou handig zijn (of een foto, nog beter;) ). Welke mold is het en hoe groot is de omtrek van haar hoofdje? En hoe groot is "veel te groot"? Verzuipt ze erin, kun je er echt een vinger bij onder steken als ze hem opheeft of is de pruik alleen wat ruim en glijdt hij af? In de eerste gevallen zul je waarschijnlijk een maat kleiner moeten kopen of uitzoeken hoe je een pruik moet innemen, maar daar wordt alleen de omtrek kleiner van, als de pruik te diep is (leeg stuk bovenop haar hoofdje) zal hij dat blijven. als hij alleen slecht blijft zitten kun je dat oplossen door onder de pruik een siliconenkapje over het hoofdje te doen (te koop bij ThinkPink of maak er zelf een door een stukje van een ballon af te knippen), een elastiekje rond haar hoofdje te doen of desnoods een stukje klittenband op het hoofdje te plakken, maar kan me voorstellen dat je dat laatste liever niet doet.

Wat de pony betreft, sommige bedrijven leveren pruikjes standaard met (veel) te lange pony zodat je er zelf model in kunt brengen. Je zult hem zelf moeten bijknippen en stylen, of iemand dat laten doen, of een ander pruikje zoeken met een kortere pony.

Succes!

monsterdoll
MSD
MSD

Postby monsterdoll » 18 Jul 2012 10:15

Ze is een Kuilan van Dollzone en haar hoofdje is 12,7 cm
Het pruikje is erg groot het kapje van de pruik zit echt over haar wenkbrauwen heen. Het is al een maatje 5-6.

Hopelijk is het zo iets duidelijker ik kan namelijk ff geen foto's maken.
than never loved at all

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 18 Jul 2012 10:35

Ik zou dan gaan kijken voor een maatje 4-5, want dit is echt te groot en niet met een siliconenkapje op te lossen.

Pukifee's hebben bijv. maatje 5-6, maar hun hoofdje is 14 cm. Een 1,3 cm maakt vaak al een groot verschil.

En ik weet niet hoever het is voor je om naar Think Pink te gaan, maar je kan ook lekker een dagje daarheen en pruikjes gaan passen. Dan kan je meteen zien hoe het zit, zonder het pruikje te moeten aanschaffen.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

monsterdoll
MSD
MSD

Postby monsterdoll » 18 Jul 2012 10:40

Is 4-5 te koop bij think pink dan?
Na mijn 2 wke vakantie ben ik van plan langs te gaan daar.
than never loved at all

Mittebam
SD16
SD16

Postby Mittebam » 18 Jul 2012 10:52

Sommige merken hebben maat 4-5 wel, andere niet. Monique bijvoorbeeld heeft het wel :)
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

monsterdoll
MSD
MSD

Postby monsterdoll » 18 Jul 2012 10:54

Ik heb inderdaad al het een en ander gevonden bedankt!
than never loved at all

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”