Wat voor bjd??

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Renske129
MSD
MSD

Wat voor bjd??

Postby Renske129 » 04 Sep 2010 11:59

Hejj

Ik denk er over om over een tijdje ook een meisje erbij te nemen.
maar ik weet nog niet zoveel over bjds en dat soor dingen.
Dus wou ik wat vragen.

Ik wil het meisje ook baseren op een karakter: Takagi Saya:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
https://blogs.emory.edu/animec/files/20 ... -08-13.jpg

wat voor soort bjd zouden jullie mij adviseren?

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 04 Sep 2010 12:36

Er zijn BJD's met anime uiterlijk, zoals Dolfie Dream van Volks. Denk dat je daar voor zou moeten gaan. Ik heb ze in NL meen ik nog niet gezien, maar kijk op Den of Angels want daar zijn wel leden die ze hebben.

Maar mocht het niet je piece of cake zijn, volop keuze uit "gewone" dolls :)

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 04 Sep 2010 13:50

er zijn al aardig wat ik nederland hoor, TMar. Ookami heeft er een.. Chelsea ook dacht ik, dunno for sure, AntennaGirl heeft er een... Lagi volgens mij ook, of die heeft ze verkocht.

Maar ook gewone dolls kunnen erop worden gebaseerd hoor. Moet je gewoon kijken of je het liefst echt een Anime-like bjd wil, of een gewone. En dan welke mold er het best bij past.
Als je een face-up artist vraagt om het op de anime personage te laten lijken, wordt ze al meer Saya, en met de goede lijkende pruik (maybe bij leekworld ofzo) en de outfit zal ze er sprekend op lijken.

Er is nog iemand hier op het forum die een doll (non-anime-like) op een anime character laat lijken. Dus het is goed te doen hoor. (:
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 04 Sep 2010 14:07

Ik heb ook een dollfie dream gehad, en er zijn der inderdaad wel meer die er eentje hebben hier

voordeel van dollfie dream is dat ze licht gewicht zijn, maar ze zijn niet van resin(ze zijn van plastic, wat dus licher is maar ook gevoeliger voor vuil)
ze zijn ook slanker dan de meeste sd's waardoor kleding soms slecht kan zitten. Je kan ook kiezen uit 3 buste maten(small, die limited is meen ik) medium en large(en er zijn bedrijven die extra large en ginormous maten maken, maar die zijn eigenlijk bedoeld voor een ander soort publiek)

voor de rest: welke maat, moet ze echt anime zijn of mag het iets minder, bepaalde dingen die je per see wilt of juist niet, zit er een prijs limiet aan(zo ja wat), moet ze bij je huidige jongen passen of maakt dat niet uit. Ze heeft op die foto's een best gemene/geiriteerde blik moet de doll dat ook hebben of mag dat liever zoals op het laatste plaatje

want het is makkelijk iets te roepen maar als we weten wat je wel of niet wilt dan kunnen we betere opties bedenken
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 04 Sep 2010 14:40

Het eerste wat in me opkwam is de obitsu 50cm hoofdje. Tenminste de ogen lijken wel. Ze heeft wel een smirk.

Image

Profiel
Image

En zonder ogen: Image

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 04 Sep 2010 14:44

Ik zou ook gaan voor een dolfie dream of een obitsu die passen het beste bij een anime doll

Renske129
MSD
MSD

Postby Renske129 » 04 Sep 2010 19:38

Ik zla wat meer infomatie geven.

Ik vindt dolfies zoals die anime ogen enzo echt vreselijk.
Ik heb zelf ook een bjd die ik hidan wil laten lijken maar dat is een gewone bjd.
http://farm5.static.flickr.com/4102/485 ... 0fdb86.jpg

En veel zeggen dat hij al op hem lijkt dus..
Ik wil meer realistische bjd.
Natuurlijk wil wel haar er wel op lijken maar het liefst wat meer menselijk dan anime achtig.
Verder kwa gezicht moet ze serious kijken maar niet kwaad want ik wil niet een doll die altijd boos kijkt.
En ik heb het liefst een sd.

Ze noemt zichzelf een genie maar is geen nerd.

Kwa prijs maakt me op dit moment niet ozveel uit maar het moet niet 1000 euro ofzo worden.

Ik heb de andere bjd voor 450 ong maar ziet er prachtig uit.

niniatiale
Sabik
Sabik

Postby niniatiale » 04 Sep 2010 19:44

Dan lijkt het me gewoon het beste als je op sites van doll companies gaat rondkijken of je zelf kan vinden wat je zoekt. Het is voor ons namelijk heel lastig om precies te weten wat jij wil. En een face-up kan alle verschil in de wereld maken.
Maar in ieder geval succes met zoeken :)
@ home: Mauro {AA Yi}, Nate {Impldoll Iris}, Shaye {AR Little Fair Dana}

Renske129
MSD
MSD

Postby Renske129 » 05 Sep 2010 12:52

Ik heb eentje gevonden die mij erg aanspreekt.
Maar dan wil haar totaal nude zodat ik haar zelf aan kan passen.

Image
Image
Image

Wat vinden jullie^^

Wish
MSD
MSD

Postby Wish » 05 Sep 2010 13:32

Als ze je aanspreekt is het een goede keuze he, niemand kan die keuze voor jou maken :)

Deze doll is blijkbaar echter nog niet als gewone nude te koop bij dollzone, maar je kan ze altijd een mailtje sturen of het mogelijk is. Ze zijn best goed met communicatie.

Renske129
MSD
MSD

Postby Renske129 » 05 Sep 2010 13:38

De persoon waar ik mijn bjd gekocht heb verkoopt deze bjd ook op ebay^^
En die verkoopt haar helemaal naakt dus ook geen make-up en dat soort dingen.
En ze daar maar 240 dollar+25 dollar verzendkostten.

Ze spreekt mij erg aan..dus ik denk dat het deze wordt.

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 05 Sep 2010 19:05

Dan moet je daar gewoon voor gaan. Ik vind ook dat ze er mooi uit ziet en je kan er denk ik goed een anime figuur van maken :)

aVampireTear
SD13
SD13

Postby aVampireTear » 05 Sep 2010 20:40

Ik kan de foto niet zien, ben wel erg benieuwd wat je keuze is geworden
----------
Image

Renske129
MSD
MSD

Postby Renske129 » 06 Sep 2010 17:58

Deze is het geworden: http://cgi.ebay.com/Annie-DollZone-1-4- ... 43a0c79543

En omdat deze beetje serieus kijtk lijkt ze me perfect.
Ik twijfel nog een beetje over of ik eerst het hoofd koop en later het lichaam of gewoon alles in 1 keer.
Wat zijn jullie ervaringen met dat?

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 06 Sep 2010 18:32

In 1 keerkopen scheelt verzendkosten, en bij sommige bedrijven verschilt het resin per batch. Dus het kan zijn dat je nu een hoofd koopt, en over een paar maanden het lichaam of zo, en dat het dus niet precies dezelfde kleur is.
Weet niet of dit met Dollzone zo is, maar weet wel paar andere bedrijven die er last van hebben.
Image

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”