Tracking van een pakket naar amerika werkt niet

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Tracking van een pakket naar amerika werkt niet

Postby Brigitte » 03 Aug 2010 21:42

Ik heb afgelopen vrijdag een pakket naar amerika gestuurd voor een swap. Het is tot 50 euro verzekerd en ik heb een trackingnummer. als ik hem track komt er het volgende te staan
Zending(en) niet gevonden. Controleer uw barcode en postcode of probeer het later nog eens.
de 3 andere pakketten voor binnenlandse post die ik tegelijkertijd heb afgeleverd zijn inmiddels aangekomen.
Maar ik weet nu niet of ik me nu zorgen moet gaan maken of niet.
Vanaf wanneer zou ik ongeveer bij TNT aan de bel moeten gaan trekken?
Moet ik ze dan bellen of zou ik ook naar het postkantoor mogen gaan waar ik hem afgeleverd heb.
Image

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 03 Aug 2010 22:08

Als het tot 50 euro verzekerd is, heb je het aangetekend verzonden neem ik aan? Tenminste, zo heb ik gisteren een pakketje verzonden. Met de code die je dan krijgt, kun je alleen maar zien of het pakket de amerikaanse douane door is, je kunt niet alle stappen volgen zoals bij EMS. Hij zal dus pas gaan werken als de amerikaanse douane het pakket ingescand heeft denk ik.

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 03 Aug 2010 22:14

Ja het is aangetekend. Ik wou iets van zekerheid hebben. Ik wou in ieder geval een bewijs hebben dat ik iets verstuurd had. Maar verder was het me niet uitgelegt wat je wel en niet kon volgen. ze zeiden alleen die van 22 euro is tot 50 euro verzekerd en die van 24 euro van 50 tot ...
Gezien de swap geen 50 euro was, heb ik voor tot 50 euro gekozen. Ik was er dus wel van uit gegaan dat er zou staan dat het verstuurd en afgeleverd zou zijn. Dat ik niet letterlijk elke stap zou kunnen volgen ging ik niet van uit. Maar had toch wel gehoopt dat er zou staan uw pakket is onderweg naar amerika.
Image

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 03 Aug 2010 22:21

Er staat ook ergens bij TNT faq dat aangetekend buitenland nog niet te tracken is. Maar ze willen het blijkbaar in de toekomst wel doen.

Ik denk dat als je klantenservice belt en vraag naar updates, dat ze het wel in hun systeem kunnen zien.

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 03 Aug 2010 22:26

Ok dank je. Raar dat je dan wel internationaal kan selecteren bij hun trackingsite. Maar ik zal dan maar over een klein weekje bellen voor een update. en anders als de swap binnen moet zijn bij iedereen maar eens vragen of de ontvanger wil bevestigen of er iets binnen is gekomen voor haar. want wil eigenlijk wel graag zekerheid.
Image

aeryn
MSD
MSD

Postby aeryn » 04 Aug 2010 00:07

Ik heb hetzelfde gehad met een pakje voor noorwegen, de tracking werkt soms gewoon niet. Na 4 dagen werkte de tracking pas volgens de postkantoormedewerker is op de tracking alleen te zien dat een pakje nederland verlaten heeft. Mijn pakje voor noorwegen was echt van deur tot deur te volgen.
Carpe Diem

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 04 Aug 2010 19:00

Ok lekker handig. Nu ja dan controleer ik wel om de paar dagen en hoop ik dat me swappartnet iets van zich laat horen.
Image

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”