douanekosten ed

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

SparksFall
Tiny
Tiny

douanekosten ed

Postby SparksFall » 07 Jan 2010 13:42

Hallo!

Ik had een vraagje!

Ik heb een limwha doll besteld en ik heb de vraag gekregen of ik haar als gift of merchanise wil versturen. En ook hoeveel waarde ik op de verpakking wil zetten. Nu weet ik dit niet zo goed!

Bij mijn eerste doll stond er waarde 80 usd op en heb ik geen douanekosten hoeven te betalen, maar de pop was natuurlijk meer waard. Zit hier een bepaald risico aan vast en wat adviseren jullie?

Thanks!!

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 07 Jan 2010 14:21

de keuze is aan jou natuurlijk
alleen als je pakje kwijt raakt krijg je ook maar tot de waarde vergoed die is opgegeven op het pakket
en als de douane twijfelt aan de waarde kan je alsnog extra moeten betalen

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 07 Jan 2010 17:42

Wat Anita zegt.

Als je de normale waarde erop laat zetten moet je zeker weten geld betalen. Maar mocht het dan kwijt raken, krijg je wel alles vergoed.

Als je lagere waarde erop laat zetten en gift dan hoef je minder of niks te betalen, maar als er dan wat gebeurt krijg je alleen die waarde vergoed.

Het komt natuurlijk niet veel voor dat er wat gebeurt met je pakketje, maar je weet maar nooit. Het risico is aan jou.

En de douane kan altijd nog vragen om een betaalbewijs of factuur als ze het niet vertrouwen en moet je alsnog betalen.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 07 Jan 2010 17:51

Als je een valse waarde opgeeft kun je zelfs nog een flinke boete krijgen van de douane, dus pas op.

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 07 Jan 2010 17:55

Lagere waarde op de doos zetten is technisch gezien fraude, waar in extreme gevallen celstraf op staat.
Image

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 07 Jan 2010 18:02

Is het misschien niet handig als er 1 douane topic komt met daarin een goede uitleg met de grens bedragen en de risico's van lagere waarde en verzekering etc in de eerste post en als er dan nog vragen zijn kunnen die plus antwoorden in een topic. Plus een linkje naar de douane site want daar kun je natuurlijk alles vinden. Modjes hoeven dan alleen even de mensen naar het juist topic te verwijzen als er toch weer iemand een nieuw topic opent.

Er worden de laatste tijd zo veel losse topics over douane etc geopend dat de info echt steeds weer opnieuw vertelt wordt terwijl die echt wel in meerdere topic terug te vinden is en het wordt zo wel behoorlijk chaotisch en onoverzichtelijk.

Als de modjes geen tijd hebben om dit te doen, wil raafje het wel doen. Zoveel werk is het ook niet om dat even op te stellen en ik weet het ongeveer al wel uit mijn hoofd, moet het alleen uitypen.

Ik denk overigens dat dat voor meer onderwerpen geldt, maar goed dit is wel de gene die het wel het meeste opduikt.

Tja, eerlijk gezegd vind ik namelijk dat als je op dit forum echt info zoekt die niet echt gegroepeerd of verzameld staat in een topic maar over al en nergens te vinden is. Dat maakt het voor leden ook lastig. Een beetje organiseren van algemene onderwerpen en steeds terugkerende vragen zou de overzichtelijkheid en informatieve waarde van dit forum namelijk ten goede komen.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 07 Jan 2010 20:42

Ik vroeg me ook al af waarom hier weer een nieuwe thread over was gemaakt en waarom in dit subforum, maar newbies weten nou eenmaal nog niet alles;P We hebben deze sticky in de FAQ: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... .php?t=291 Daar staat alles in, je moet alleen wel even de thread helemaal doorlezen. Het condenseren in 1 overzichtelijke post en die dan als vervanger van bovengenoemde sticky in de FAQ neerzetten (lijkt mij tenminste een logische plek) is een goed idee^^.

SparksFall
Tiny
Tiny

Postby SparksFall » 11 Jan 2010 14:56

Oke bedankt iedereen!

En sorry dat ik niet wist dat hier al iets over te vinden was. Ik ben idd maar een newby! ;-)

Toch mal dat er bij een eerdere pop is gekozen door de dealer zelf om een lagere waarde er op te zetten met het risico wat er aan verbonden is en die voor mijn rekening komt.

Ik zal de verdere info even op de site opzoeken.

thanks!

Biggy
MSD
MSD

Postby Biggy » 11 Jan 2010 15:51

Ik denk dat ,als je niet zelf om gevraagd hebt de lagere waarde erop te zetten, de risiko wel bij de verkooper ligt.

Return to “Vragen en tips”