Tips gezocht! Poseren van dolls

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Hexje
Hound
Hound

Tips gezocht! Poseren van dolls

Postby Hexje » 12 Feb 2009 20:22

Ik zou graag wat tips willen om dolls zo stevig mogelijk maar toch zo natuurlijk mogelijk op de foto te zetten.
Dus niet met 2 benen langs elkaar en stok stijf staan.

Het probleem wat bij mij regelmatig voorkomt is het volgende:
  • Ik poseer één van mijn dolls in de juiste houding zoals ik het graag wil (meestal is dit gewoon op 2 benen xD en best wel stevig)
    Vervolgens wil ik foto's gaan maken en dan vallen ze om, of zelfs pas na een paar minuten.
    Dit is me nu al regelmatig over komen en ik kan zelf niet tot een oplossing komen
Heeft iemand tips om vallende dolls staande te houden of gebruiken jullie kussen rondom het fotograferen in geval dat ze omvallen.

Wie kan mij helpen?

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 12 Feb 2009 21:16

Het kan helpen om ze te wire-en. Dan poseren ze makkelijker en staan ze steviger. Ik ben zelf geen fan ervan, maar het werkt wel beter, dat is een feit.

Geen idee hoe dit werkt tho...

Verder hoop ik normaal gewoon dat ik snelle reflexen heb en mn dolls kan opvangen lol!

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 12 Feb 2009 21:25

Een doll standaard kan ook helpen, maar die moet je dan wel elke keer weg-editen...

Thisca
SD13
SD13

Postby Thisca » 12 Feb 2009 21:51

Ik probeer ze altijd echt stevig te laten staan, ook de ondergrond recht te hebben, maar soms kom ik net met m'n lens tegen ze aan, close up foto's enzo >.<
Daarnaast probeer ik altijd het evenwicht in het midden te houden, als de ene arm uitsteekt, proberen dat in evenwicht te houden met het andere arm, of met het tegenovergestelde been :)
For sale: AR Dana, modded, Narsha girl

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 12 Feb 2009 21:53

Mijn trucje, maar het verschilt per bjd is zorgen dat ze stevig in balans staan in hun voetsocket. Dus op hun voeten. Het is even uitzoeken waar de balans zit. Zo kreeg ik het voor elkaar om Ark op 1 been te laten staan.

Ik weet dat het voor mnf en Delfs weer lastiger is, vanwege de knikknietjes.

Verder kan draad in de benen en armen helpen met het vasthouden van de poses.

Stiekem hem/haar ergens aan leunen helpt ook wel.

En als laatste tip. Heel veel geduld. Neem gerust een uur de tijd voor poseren.

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 13 Feb 2009 17:44

Quana is al gewired maar blijft dus omvallen xD
en standaard weg editen is niet echt iets voor mij maar toch bedankt voor de tip.

Zijn er nog mensen met tips om ze vrijstaand en toch stevig te hebben.
Iedereen alvast bedankt voor de tips!

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 13 Feb 2009 18:07

Kami heeft zwakke enkels, waardoor hij ook regelmatig valt, maar met kousen staat hij rechter.

Megami blijft helemaal niet staan, maar haar laarzen hielpen heel erg!

Vaak is het zwakke punt de enkels. Als je die verstevigd, willlen ze nog weleens stevig staan.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 16 Feb 2009 14:40

ik heb met ginger niet echt problemen met staan, ze heeft soms wel knikkende knieen maar er moet gewoon ee goede ondergrond zijn..
maya blijft staan als een huis, omdat ze slotjes heeft in de knieen..
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

Rosered
SD
SD

Postby Rosered » 16 Feb 2009 17:11

Sueden, en zorgen dat het elastiek strak genoeg is. (ook niet te strak)
Bij mijn popjes zit het grootste probleem in de enkels.
Ze op één been laten poseren probeer ik meestal niet eens.
Op twee benen staan ze behoorlijk lang sterk.
En met foto's maken zit ik altijd dichtbij genoeg om ze op te kunnen vangen.
London // Dresden // Dublin // Goggles // Madeline // Melodi // Berry // Gum // Dresje // Asha // Kira
~Deviantart~

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 17 Feb 2009 10:30

Ik heb met Yulia (die op hakken staat) ook wel eens moeite met haar te laten staan. Bij mij werkt om eerst onder haar rok te voelen of haar benen goed gestrekt zijn, en dan zet ik haar neer en probeer haar recht te laten staan (dus soms ook het bovenlijf even naar voren of juist naar achter).

Met hakken wiebelt ze ook veel en staat ze ook snel niet goed, dus dan is mijn volgende stap altijd om haar lichtjes tegen de grond te duwen, zodat ze stevig in haar schoenen staat. Dan wacht ik een poosje om te kijken of ze echt stevig staat en ook niet het kleinste beetje beweegt, en dan pas pak ik mijn camera om de foto te maken.

Ik moet haar nog wiren en hot gluen, maar tot nu toe is ze op deze manier nooit tegen de grond gevallen. (een enkele keer ging ze heel langzaam onderuit maar toen was ik snel genoeg om haar op te vangen).
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

Daniël
YoSD
YoSD

Postby Daniël » 29 Dec 2009 20:45

Neem inderdaad de tijd, en wat ik persoonlijk met onze Ellenor heb ondervonden is dat het soms wel lukt en soms niet.
Soms zet ik haar neer op een stevige ondergrond en valt ze zo om en is ze met geen mogelijkheid neer te zetten, op andere momenten maakt het niet uit wat voor ondergrond het is en staat ze gelijk als ik haar neerzet...zelf op ongelijke ondergrond *dolls en een eigen wil... :question: *
Maar de tijd nemen en inderdaad enkels verstevigen kan goed helpen

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”