bjd en de winter

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Mana
SD
SD

bjd en de winter

Postby Mana » 15 Dec 2009 08:34

Hoi,

Ik bedacht me dat ik vaak altijd wel een doll meesleep.
In de laatste maanden was dit niet zo een groot probleem, maar nu dalen de temperaturen tot misschien wel een mooie schaatswinter :x

Hoe dan ook, ik vroeg mij nu af hoe goed onze dolls winter bestemd zijn?
omdat ik wel eens gehoord heb dat je moet uitkijken met forst dus temperaturen onder nul, wie weet het?

Mana

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 15 Dec 2009 09:57

ik denk niet dat we zulke strenge vorst gaan krijgen dat je doll eraan kapot gaat
maar wat erg slecht is is natuurlijk afwisseling van vorst(buiten) en warme(binnen)
plus de kans dat als het glad is je eerder kans loopt te vallen en dus eerder kans hebt dat je doll valt(als je jezelf wilt opvangen of als je neerkomt en je doll, in tas of niet, valt tegen de grond)

verder is er kans dat de sealing van de faceup slecht op kou reageerd, of dat (glazen) ogen de warmeverschillen niet aankunnen.
plus dat resin dolls niet zichzelf verwarmen en dus ook ijzig kunnen aanvoelen

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 15 Dec 2009 22:12

Als je niet zeker bent dat ze in je doll carrier niet te koud worden, misschien een laag isolerend materiaal om de doll wikkelen in de tas.

Zondag ga ik naar een meet en dan stop ik Shinta wel gewoon in z'n draagzakje, is van fleece. En hij ligt tegen m'n lichaam aan, moet wel goed gaan denk ik :)

Dark
YoSD
YoSD

Postby Dark » 15 Dec 2009 22:34

Dit is gewoon natuurkunde, als het buiten 15 graden vriest en je neemt in je rugzak een flesje met een halve liter water mee kun je er rustig een half uur of zelfs langer mee rondlopen, -fietsen of -schaatsen zonder dat het bevriest. als je ervan drinkt is het wel koud, maar zeker niet bevroren. dus een redelijke veilige conclusie is dat de kunsthars van je popje wel koud zal aanvoelen maar niet zal bevriezen, evenals de glazen ogen.
Daarnaast zal noch de hars van je doll noch het glas van de oogjes last hebben van temparatuurs overgangen, omdat als je ze mee naar buiten neemt de temparatuur van je doll niet ineens net zo laag is als de buitenlucht.
je doll zal langzaam afkoelen als je naar buiten gaat en langzaam weer opwarmen als je naar binnen gaat.

Ik raad je wel af om als je je doll in kokend water hebt laten baden haar daarna direct in ijswater te dompelen, Dat kan wel eens nare gevolgen hebben ;)

Maar wat Ezzora zegt wees wel voorzichtig met gladheid en uitglijden enzo
Last edited by Dark on 16 Dec 2009 12:07, edited 1 time in total.
Ik heb geen Doll nodig m'n poppetje leeft al met me samen.

Mana
SD
SD

Postby Mana » 16 Dec 2009 08:47

hoi,

We hadden al zo'n idee, maar een beetje zekerheid kan geen kwaad toch?
omdat ze toch wel erg voorzichtig is met haar dolls, en ze had opggevangen dat de hars het wel eens moeilijk zou kunnen hebben.

Maar is het nu geen optie om een wedstrijd te houden, in het photo topic dan.. wie de mooiste winterfoto maakt? in een periode van een paar zeken/ deze winter?

groetjes

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 16 Dec 2009 19:08

Fénicia heeft vorig jaar tijdens een minicon in Enschede hele mooie foto's in de sneeuw gemaakt :). Zolang je dolls maar goed aankleed ;)

Mana
SD
SD

Postby Mana » 18 Dec 2009 16:22

hebben hier mooie foto's gemaakt in de sneeuw maar sommige dolls vonden het niet zo leuk als gedqcht :leave:
een van onze moeilijkste dolls kwa poseren was echter verbazend makkelijk in de sneeuw, beetje raar dus. foto's komen binnenkort.

Starálfur

Postby Starálfur » 18 Dec 2009 16:57

Je moet alleen uitkijken dat je dolls niet te lang in de sneeuw liggen. Als er sneeuw tussen de joints komt (of nouja, je snapt wel), kan het elastiek nat worden en gaan rotten.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”