Staat ook op TDDD, maar toch...
Ik heb op dit moment eindelijk genoeg geld voor mij KDF Bory, en ik wil graag via een bankoverschrijving betalen... Maarr... Dit wordt dan mijn eerste buitenlands overboeking en voordat ik het verknoei, het lijkt me beter dat ik om advies vraag. Dus hier mijn vraagjes:
Ik heb een rekening bij ABN AMRO en wil graag via internetbankieren betalen, dat kan toch?
Wanneer ik op het eerste scherm van buitenlands overboeking kom wordt er gevraagd om een BIC SWIFT code of land, welke moet ik aanklikken?
Heb ik een IBAN nodig?
Bij de Luts customers guide staat dat je 20 dollar bij moet betalen, moet dat apart?
Er staat informatie die ik moet doorgeven aan mijn bank in de customers guide. Wat is dit voor een info en hoe moet ik die precies doorgeven?
Ik weet het, misschien een beetje veel vragen, maar ik doe het liever in ??n keer goed.
Alvast Bedankt!
Hulp bij een overschrijving
Moderator: Café Mods
-
AntennaGirl
- Hound

- LunarReverie
- Sabik

Hoi,
Je hebt bij een buitenlandbetaling buiten de EU een BIC code nodig, de bankgegevens van de ontvanger ( alles incl adres) om te kunnen controleren of de BIC code juist is.+ de Naam en adres van de ontvanger zelf. Je klikt het land aan waar de betaliing naar toe moet.In dit geval Zuid korea.
Als Luts zegt dat er $ 20.- extra kosten bijkomen moet je dit bedrag extra overmaken (je betaalt dan ook de bankkosten die Luts in het eigen land moet betalen).
Verder als het land het heeft de IBAN, maar dit is niet strikt noodzakelijk. Je kunt via internetbankieren ook naar het buienland overboeken via world basis, kosten shared..
Je wordt achteraf nog wel belast door de bank voor een bedrag om de betaling uit te laten voeren ( bij Rabobank is dat ongeveer 17 ,50)
Wel alles goed controleren voordat je de opdracht verzend, als het namelijk niet exact klopt komt alles weer terug en zorgt voor onnodige vertraging.
Als je nog vragen hebt mail mij gerust, ik werk bij een bank!
Groetjes Joyce
Je hebt bij een buitenlandbetaling buiten de EU een BIC code nodig, de bankgegevens van de ontvanger ( alles incl adres) om te kunnen controleren of de BIC code juist is.+ de Naam en adres van de ontvanger zelf. Je klikt het land aan waar de betaliing naar toe moet.In dit geval Zuid korea.
Als Luts zegt dat er $ 20.- extra kosten bijkomen moet je dit bedrag extra overmaken (je betaalt dan ook de bankkosten die Luts in het eigen land moet betalen).
Verder als het land het heeft de IBAN, maar dit is niet strikt noodzakelijk. Je kunt via internetbankieren ook naar het buienland overboeken via world basis, kosten shared..
Je wordt achteraf nog wel belast door de bank voor een bedrag om de betaling uit te laten voeren ( bij Rabobank is dat ongeveer 17 ,50)
Wel alles goed controleren voordat je de opdracht verzend, als het namelijk niet exact klopt komt alles weer terug en zorgt voor onnodige vertraging.
Als je nog vragen hebt mail mij gerust, ik werk bij een bank!
Groetjes Joyce
-
AntennaGirl
- Hound

- LunarReverie
- Sabik

als je bij de abn zit kun je het beste gewoon ff naar die balie lopen ((kan overal bij elke bank eigenlijk wel)) dan moet je vragen om geld over te maken, dan zeggen ze meteen hoeveel het kost en krijg je een briefje mee dat het is overgeschreven mocht er dan nog iets fout gaan kun je je geld van de bank terug eisen ^^
-
AntennaGirl
- Hound

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”