Hier is de jongeman ten voete uit.
Met nog wat details:
Aries is het soort dat graag onder de sterren slaapt op het zachte mos en ik wilde dat zijn kleren dat reflecteren. Ik ben tevreden met zijn trui, die er echt uitziet of hij bezig is om uit elkaar te vallen. En dat is ook zo, dit open gebreide materiaal ontrafelt zodra je er een schaar in zet. Het was moeilijk om mee te werken. Uiteindelijk heb ik het ook nog bewerkt met grijze, zwarte en groene verf, en de verf gaat het ontrafelen enigszins tegen. Aan en uit doen is moeilijk. Ik heb van een stukje katoen dat over was twee hoesjes gemaakt die over zijn handen gaan, zodat ik de trui kan aantrekken zonder dat de vingers overal achter blijven hangen.
De broek is gemaakt van een oude rok met een handgeverfd tie-dye motief. De stof is mooi schoon, maar zo ziet hij er niet uit. Het is een harembroek met een laaghangend kruis, en om te voorkomen dat de broek omhoog kruipt heb ik aan de binnenkant een stukje elastiek voorzien dat onder het kruis van de pop door gaat en de broek naar beneden trekt. Hij blijft mooi zitten nu. De sluitinkjes boven de enkels zijn alleen ter decoratie.
Ik ga misschien nog een paar sandalen maken. Maar ik denk ook dat blote voeten passen bij het personage.
En nu is hij dus af. Ik zal iets nieuws moeten bedenken om mijzelf mee bezig te houden...