Gister heb ik mijn eerste face-up gedaan.
Gemixed gevoel over het eindresultaat, was in principe niet erg desastreus maar wat me wel op viel was dat de "oogschaduw" een nogal smudge-achtige structuur had. Is dit normaal?
En--misschien een beetje een domme vraag--wat is een goede manier om de kleuren van het pastel wat intenser te maken, voor als je bijvoorbeeld smokey eyes wilt maken? Want bij mij blijft het gewoon licht ookal doe ik meerdere laagjes zwart pastel erover heen :\
Also, hoe maken jullie dat stukje tussen de lippen goed schoon? Ik heb het zelf met een tandenstoker en tandenborstel geprobeerd en het even laten weken in wat water met nagelak remover (zonder aceton, uiteraard) maar het wil er gewoon écht niet af...
Vraagjes over face-up
Moderator: Café Mods
1: smudged? Mag ik vragen wat voor pastel je hebt en hoe je het op het hoofdje doet?
Vaak ligt het heel erg aan de soort pastel dat je hebt. Daarnaast kan dat ook liggen aan of je hoofdje wel of niet goed schoon is. (als er nog een restje msc van een vorige face-up op zit kan dat rare effecten geven, zelfs als je er overheen hebt gesealed.)
Kan weinig erover zeggen, want iedere soort 'smudged' ziet er anders uit en heeft een andere oorzaak, dus dan zou een foto wel handig zijn.
2: als je een smokey-eye effect wil kan je het beste meerdere lagen pastel doen. met seallagen ertussen. Dan wordt de kleur steeds sterker.
3: Om de restjes tussen de lipjes vandaan te krijgen gebruik in een tandenborstel en nagellak remover. Soms een speldje. Als het er echt niet af wil houdt t op en moet je er overheen face-uppen.
Vaak ligt het heel erg aan de soort pastel dat je hebt. Daarnaast kan dat ook liggen aan of je hoofdje wel of niet goed schoon is. (als er nog een restje msc van een vorige face-up op zit kan dat rare effecten geven, zelfs als je er overheen hebt gesealed.)
Kan weinig erover zeggen, want iedere soort 'smudged' ziet er anders uit en heeft een andere oorzaak, dus dan zou een foto wel handig zijn.
2: als je een smokey-eye effect wil kan je het beste meerdere lagen pastel doen. met seallagen ertussen. Dan wordt de kleur steeds sterker.
3: Om de restjes tussen de lipjes vandaan te krijgen gebruik in een tandenborstel en nagellak remover. Soms een speldje. Als het er echt niet af wil houdt t op en moet je er overheen face-uppen.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
Helaas heb ik er geen foto van. Ik heb een aantal krijtjes van Schminke en een aantal van Eyck (van Think Pink). Het ziet er een beetje uit alsof er met een vette vinger over heen is gegaan--terwijl ik dat deel niet aan heb geraakt met m'n vingers na 't schoonmaken. Ik doe het er op met een kwastje.
En bedankt voor de info~
En bedankt voor de info~
-
Little Lost Pixie
- SD

Ik kan me er niet echt een beeld bij vormen, maar wat misschien zou kunnen is dat je van te dichtbij hebt gespoten met je MSC, waardoor je een te dikke/vloeibare laag krijgt en je pastel deels oplost. Dat heb ik één keer gehad en dat geeft inderdaad een beetje een smudge-achtig effect.
Ik haal restjes tussen de lippen en in het kuiltje onder de neus gewoon weg met m'n nagels
Die zijn lang, buigzaam en niet hard genoeg om het resin te krassen, maar wel om de sealant eraf te krassen (helaas ook als dat niet de bedoeling is, als ik m'n dolls poseer...
). Moet je wel net lange nagels hebben, natuurlijk.
Ik haal restjes tussen de lippen en in het kuiltje onder de neus gewoon weg met m'n nagels
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)