In de afgelopen 4 dagen heb ik aardig wat gezweet over een hoofd. Ik heb hiervoor een paar pakjes fimo soft, kleur 43 (flesh light) aangeschaft, en deze kleur komt werkelijk 100% perfect overeen met de kleur van het resin.
Er is echter een reden waarom ik Corax maakte van een donkere kleur fimo. Het is een mooie kleur, vind ik, maar er is een belangrijke praktische reden: fimo werkt als een magneet op ieder stofdeeltje in de kamer. En bij een tijdrovend projectje als dit, wordt het al snel een smerige grauwe troep. Ik trof iedere maatregel om dit te voorkomen, maar het warme weer werkte niet in mijn voordeel (zweethanden!) en ik heb mijn eerste poging gewoon moeten weggooien. Het hoofd was mislukt, en de fimo was te vuil om opnieuw te gebruiken.
Daarbij is de formule veranderd. Ik heb in een grijs verleden veel hoofdjes gemaakt om een polystyreen bolletje, zonder problemen. Maar de fimo die nu wordt verkocht reageert hevig met polystyreen, en het wordt een verschrompelde, plakkerige troep. Doe dit niet! Zoals gezegd, ik heb het eerste hoofdje gewoon weggegooid.
Voor de tweede poging heb ik het piepschuim bolletje in schilderstape gewikkeld, en de ogen vastgezet met luchtdrogende klei. Ik had een wat dromerig type in gedachten, maar het medium besliste anders.
Ze is...wel, interessant. Totaal niet wat ik in gedachten had. Ik weet niet of ik er aan ga wennen. Het lijkt geen katje om zonder handschoenen aan te pakken.
Een beetje een aardappel van een neus, en het is maar goed dat de enorme oren onder de pruik zitten. Misschien dat ik nog eens de moed verzamel om op nieuw te beginnen, maar voor nu heb ik voorlopig iets om mee verder te werken.
Flowergirl's faceup workshop kwam goed van pas en maakt alles een beetje minder gruwelijk, maar goed. Ik was oorspronkelijk van plan om dit personage Colombina (Latijns, "duifje") of Aiwë (Quenya, "klein vogeltje") te noemen, maar ik zie iets hards in haar, en daarom krijgt ze de naam Maiwë (Quenya, "Meeuw"). Nog steeds een vogel, maar eentje die niet over zich laat lopen...
De ogen zijn overigens niet definitief, ik denk er over om deze

te bestellen bij Think Pink. En ik zoek een stukje wit krullend tibetaans lam voor het haar. Ik heb een seller gevonden in de USA, maar als iemand een leverancier weet dichter bij huis houd ik mij aanbevolen!