beetje rare vraag denk ik

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

mybabyaudrey
Tiny
Tiny

beetje rare vraag denk ik

Postby mybabyaudrey » 27 Mar 2013 22:48

hallo ik heb een rare vraag. althans ik denk dat het een rare vraag is.
kun je ook nagellak gebruiken voor een face-up of iets dergelijks.
want ik weet dat je met nagellak remover zonder aceton de face-up kan verwijderen.

hoop dat ik er niet een te raar antwoord op krijg want dit wordt gewoon de eerste keer dat ik een face up doe en dacht vraag het gewoon want dat is beter dan zelf uitpuzzelen :blush: :blush:

alvast bedankt <3
Last edited by mybabyaudrey on 28 Mar 2013 11:00, edited 1 time in total.

DarkBlueRaven
MSD
MSD

Postby DarkBlueRaven » 27 Mar 2013 23:02

Ik ben verre van een expert als het op face ups aan komt maar ik heb overal gelezen dat alles op oliebasis moet worden vermeden. Dat kan het resin verkleuren, dus als ik jou was zou ik nagellak vermijden. Ga alleen voor water gebasseerde producten en olievrije pastels.
Ik heb gehoord dat acrylverf kan worden gebruikt voor nagellak bij face ups, succes ermee. ;)

Himegyarudoll
MSD
MSD

Postby Himegyarudoll » 28 Mar 2013 00:36

Zeker geen nagellak gebruiken er zit olie in en dat kan vlekken veroorzaken die je niet meer uit je doll krijgt. Neem anders hier eens een kijkje als je wil :) Je vind er de producten die je wel nodig hebt/ kan gebruiken ^^ http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... .php?t=681
@home: Hujoo Victorica
MA Ruby: Shizuko
DL Lian: Alicia

Little Lost Pixie
SD
SD

Postby Little Lost Pixie » 28 Mar 2013 00:56

Ik was vandaag bij de drogist en daar zag ik kindernagellak, Prinsessennagellak van Herome, en die is op waterbasis (eigenlijk dus gewoon een soort acrylverf, maar in aparte kleurtjes en met een glansje). Heb uit nieuwsgierigheid maar meteen een flesje meegenomen om uit te testen, maar ik vermoed (let wel, vermoed, ik weet het nog niet zeker) dat je dat op dezelfde manier zou kunnen gebruiken als gewone acrylverf.

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 28 Mar 2013 14:09

Gebruik nooit makeup producten die voor mensen bedoeld zijn. Hier zitten vrijwel altijd oliën in.

Little lost pixie... jou raad ik dus ook aan dit niet op resin te proberen. Als je denkt dat het net zo is als acryl verf, dan kan je toch net zo goed acryl verf gebruiken?
Image

Little Lost Pixie
SD
SD

Postby Little Lost Pixie » 28 Mar 2013 14:31

Ik ben niet van plan er meteen een doll mee te gaan bewerken, hoor. En al helemaal niet op een zichtbare plek. Maar het zijn gewoon leuke kleurtjes die je niet zo snel vindt qua acrylverf, dus ik wil proberen of het een optie is. Wetenschappelijke nieuwsgierigheid, zeg maar. Ik ontdek graag nieuwe opties.

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 28 Mar 2013 14:33

Wat Snow zegt dus:

NEE!

GEBRUIK NOOIT MENSEN PRODUCTEN OP DOLLS.

Nagellak kan heel onschuldig lijken, vooral kindernagelak, maar de materialen waarvan het is gemaakt zijn nog steeds schadelijk voor je doll. Je krijgt vlekken, beschadigingen en/of verkleuringen.

Hou het gewoon op pastel en acrylverf, dat is net zo makkelijk en tenminste veilig.

Ik heb het zelf ook een aantal keer geprobeerd, met altijd het zelfde resultaat. vlekken en verkleuringen.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Little Lost Pixie
SD
SD

Postby Little Lost Pixie » 28 Mar 2013 14:42

Daarom ben ik nu ook bezig om de ingrediënten van die lak op te zoeken, om te zien of er oliën in zitten die schadelijk zijn voor kunsthars (sowieso dus geen organische oplosmiddelen als aceton). Ik heb tutorials gezien waarin 'acrylic nail paints' werden gebruikt voor BJD's, met daarbij de waarschuwing dat je geen gewone nagellak moet gebruiken ivm de organische oplosmiddelen, dus ik wil uitzoeken of dit iets soortgelijks is.

Nogmaals, ik ben niet van plan dit op een zichtbare plek op resin te gaan smeren, ik ben niet gek of zo. Maar wel nieuwsgierig.

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 28 Mar 2013 20:15

Maar het zijn gewoon leuke kleurtjes die je niet zo snel vindt qua acrylverf.
Daarom meng je verschillende kleuren...?
En in de meeste art-supply winkels hebben ze meestal een muur vol acryl verf in verschillende grootte tubes... dus snap het argument niet helemaal.
Image

Little Lost Pixie
SD
SD

Postby Little Lost Pixie » 28 Mar 2013 21:45

Nou ja, mijn 'argument' (niet dat ik iemand wil overhalen hoor, ik ben alleen zelf nieuwsgierig wat dit spul nou precies is), is dat het mooie kleurtjes zijn, van die snoepkleurtjes met glansjes en glittertjes e.d., waar ik zelf misschien wel een benadering van kan mengen maar die nu kant en klaar te koop zijn.
De Pipoos in Hilversum (op een kwartiertje lopen van mijn werk) heeft helaas niet zoveel acrylverf, en voor de Pipoos in Amsterdam Noord of de Games Workshop op het Rokin ben ik drie kwartier onderweg, dus een andere optie zou best welkom zijn.

Maar nogmaals, ik wil niemand overhalen, ik zei ook meteen erbij dat het alleen een vermoeden was en dat ik het nog uit moest zoeken. Ik bedoel ook zeker niet dat iedereen dat spul direct op het gezicht van z'n doll moet gaan smeren, of zo. Alleen dat het mij interessant leek om eens uit te zoeken of het een optie kon zijn (en nogmaals, ik ben echt niet zo dom dat ik dat op een zichtbare plek op een doll ga doen ;) ).

Ik wil er geen ruzie om maken hoor ;)

Pete
SD
SD

Postby Pete » 28 Mar 2013 21:55

Zo te horen was je plan geen vraag maar een mededeling dat je het toch gaat proberen ondanks alle bezwaren. Dat drie mensen roepen dat je het niet moet doen is geen kritiek of ruzie zoeken maar echt een waarschuwing dat je je doll kunt verpesten door dingen erop te smeren waarvan niet zeker is of 't resin het kan hebben. Bovendien kunnen andere beginnende face-uppers dit lezen en denken dat het een goed idee is en vervolgens de nagellak van hun doll mogen gaan schuren.

Sommige mensen gebruiken wel nagellak op dolls (vooral transparant ipv dure gloss), maar als het echt een super wappie idee was had iedereen het wel gedaan. In de 5-7 jaar dat bovenstaande leden in de hobby zitten en actief face-uppen, hebben we tientallen alternatieven voorbij zien komen en echt - acrylverf is gewoon het beste. Bovendien kan nagellak je kwasten opeten of verpesten, en het kwastje dat erbij komt... nou, daar kan ik niet eens mijn eigen nagels mee lakken, zo onhandig x'D

Het is een beetje jammer om te gaan beknibbelen op face-up materiaal als je toch al een dure doll hebt gekocht. Je hoeft geen Rembrandt pastel te kopen van €2,50 per krijtje - bij de Action bijvoorbeeld heb je voor hetzelfde geld ook een hele set acrylverf of pastelkrijtje.
Verder weet ik dat er mensen zijn die wel glitter in de face-up hebben gebruikt (Kayren sowieso). Dan kun je ook die glansjes en glittertjes hebben. Nagelstickers zijn juist wel heel goed te gebruiken op dolls als kleine piercings of versieringen.

Mocht je het toch willen proberen, spray je doll dan alsjeblieft met MSC.

Little Lost Pixie
SD
SD

Postby Little Lost Pixie » 28 Mar 2013 22:08

Ik was niet de originele poster met de vraag, en ik was het er sowieso natuurlijk mee eens dat je geen gewone nagellak (het niet af te wassen, bijtende spul op basis van oplosmiddelen) moet gebruiken.

Het enige wat ik zei, is dat ik uit wil zoeken (dwz, een ingrediëntenlijst proberen te vinden om te zien of er naast pigmenten en water nog schadelijke ingrediënten als oliën in zitten, en zo nee, het op een onopvallende plek als de binnenkant van de headcap met een stipje proberen) of wateroplosbare, met water afwasbare kindernagellak te gebruiken is als acrylverf.

Ik heb ook steeds gezegd dat je dat absoluut NIET op een zichtbare plek moet proberen, dat ik zelf nog NIET weet of het kan, dus ik hoop niet dat dat te interpreteren valt als 'dit is een geweldig idee, doe het vooral meteen en zonder voorzorgsmaatregelen'. Als het zo overkwam, sorry, dit was niet de bedoeling -- ik was enthousiast over m'n onderzoekje en wilde dat even delen.

Ik snap dat anderen al veel langer bezig zijn dan ik, maar omdat die afwasbare kindernagellak een nieuw product is, nam ik aan dat dat nog niet is uitgeprobeerd. Vandaar dat ik het voor mezelf uit wil zoeken. Dat was alles wat ik zei.

DarkBlueRaven
MSD
MSD

Postby DarkBlueRaven » 28 Mar 2013 22:33

Nou ik en ondertussen erg nieuwsgierig geworden, zou je desondanks de hoeveelheid kritiek nog wel je bevindingen willen delen?

Little Lost Pixie
SD
SD

Postby Little Lost Pixie » 28 Mar 2013 22:57

Natuurlijk, alleen lijkt het echt onmogelijk om een ingrediëntenlijst van dat spul te vinden, zelfs op de website van Hêrome zelf... En ik ga het niet op resin uittesten voor ik weet of er nou al dan niet oliën in zitten. Het heeft wel een maf zoetig geurtje, dus er zit meer dan alleen water en pigment in. Misschien eerst eens even op plastic uittesten, ik heb nog een barbielijf liggen dat ik sowieso ging modden.

Pete
SD
SD

Postby Pete » 28 Mar 2013 23:32

Plastic en resin zijn twee verschillende dingen maar goed... jouw dolls. Ik raad het af maar je moet 't verder maar zelf proberen.

Return to “Vragen en tips”