Achtergrond-Fotostory: Hoe laat ik Noa jonger lijken?

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

Puppit
SD13
SD13

Achtergrond-Fotostory: Hoe laat ik Noa jonger lijken?

Postby Puppit » 14 Jan 2013 19:12

Dag allemaal,

ik wil graag Noa's achtergrondverhaal uitwerken in een fotostory. Alleen... Daarvoor moet ze er dus wel uitzien als een jongere versie van haar huidige zelf.

Het verhaal in het kort: Noa is geboren in Rusland. Op haar 16e is ze als haremmeisje verkocht aan een rijkaard in India. Die heeft ze daar echter om zeep geholpen en is gevlucht.
De bedoeling is dat de fotostory een mix wordt van allemaal losse momentjes uit het laatste jaar dat ze in Rusland doorbracht. Feesten met vrienden, schaatsen op het meer, afstuderen van school, eten met familie enzovoorts. Het moet een beetje worden alsof het een blikje met losse foto's is dat ze misschien met zich mee heeft genomen.

Hoe Noa er nu uitziet:
Image

Ik zat eraan te denken haar een iets langere en lichtere pruik te geven (en dan met vlechten erin), maar ik heb ook nog een hele mooie lange donkere vlecht, die dan weer beter bij de latere India-shoot zou passen... Dus welke zal ik doen?

En hoe maak ik verder duidelijk dat ze iets jonger is? Ik kan duidelijk maken dat ze in Rusland is natuurlijk, maar verder? Ik kan haar de optional small bust geven, maar dat is weer zo'n absurd groot verschil...
Of zal ik nog verder teruggaan in haar verleden en haar echt als een kind neerzetten?

Ideeën?? :question:
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

marijke
SD16
SD16

Postby marijke » 14 Jan 2013 19:22

Misschien dat je in combinatie met de pruik ook de kleding kunt aanpassen naar modellen en kleurtjes die wat kinderlijker zijn/jonger overkomen.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 14 Jan 2013 19:45

Misschien dat je in combinatie met de pruik ook de kleding kunt aanpassen naar modellen en kleurtjes die wat kinderlijker zijn/jonger overkomen.
Welke (kleur/lengte) pruik zou je dan aanbevelen?
Probleem is dat Noa nu al veel roze en lichtblauw draagt... Ik zou haar natuurlijk knalrood en geel aan kunnen trekken ofzo maar dat is ook weer zo overdreven...
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

marijke
SD16
SD16

Postby marijke » 14 Jan 2013 19:55

Ik denk dat een vlecht zoals je zelf voorstelt al heel goed werkt, ik zou dan voor een lange vlecht (of 2 vlechtjes) gaan, met het idee dat in die periode haar kapsel niet door haarzelf bepaald werd. Of zoiets...

Kleuren van kleding is dus wat lastiger als ze al veel pastel heeft, misschien dan iets doen met het model van de kleding, wat kinderlijker of oversized of iets.

Ben hier verder niet zo goed in, mijn dolls hebben amper achtergrondverhaal....

FlowerGirl
SD
SD

Postby FlowerGirl » 14 Jan 2013 20:22

ehmm... ff denken hoor :)

geen jeans, maar lieve kinderprintjes, knipjes in het haar, idd vlechtjes, (2 vind ik altijd er heel jong uitzien) en miss met fotoshop blozende wangentjes aanbrengen... dat doen jonge meiden toch veel...????? en miss idd die smal buste... bij haar moest het dan toch ook nog "groeien"? het zijn hersenspinsels maar, doe er mee wat je wilt ;)
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•

Shirelae
MSD
MSD

Postby Shirelae » 01 Oct 2013 14:05

Ik hoop dat je er nog wat aan hebt, maar mijn ideeën:

-langer haar, wat meer "netjes", misschien mohair om in de bont pruikjes te blijven.
-accessoires met bloemetjes, vlindertjes.
-een kindertas in de vorm van een konijntje oid.
-jeans met pailletjes patroon op de pijpen of juist jurkjes.
-kleine buste (groeispurt).
-schoenen met frutsels / platte schoenen.
-dezelfde ogen wie ze nu heeft, maar dan groter?
-photoshop voor meer roze in het gezicht.
-onzekere houdingen (aangezien ze later echt bad ass werd).
Vladini (Doll Leaves Dan), Chung-Cha (Limhwa Aria Dodo), Munchie (Hujoo Pet Doll Dorothy), Stacy (Doll-Love Grapefruit Sleepy), Imogen (B&G TOW Mini Burrysa).

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 01 Oct 2013 14:44

Bedankt voor je ideeën Shirelae, ook al zijn ze aan de late kant :P
Door de vele lastigheden (ik kon bijvoorbeeld geen echt kleine Noa faken, hoe je het ook probeert, een MSD blijft een MSD) heb ik in Rusland (daar ben ik inmiddels als geweest) een alternatief bedacht... Ik heb een hoop foto's van Noa in het Rusland van nu, en wilde dan in de achtergrond van de foto's het verleden tekenen. Dat ik ipv de memoires zélf te fotograferen Noa plaatsen uit haar jeugd laat bezoeken. Dat zou niet alleen alle practische problemen oplossen maar er ook mooi uit moeten zien.
Wel een pokke-hoeveelheid werk, maar ja... Tijd heb ik tenslotte zat... not :oops:

Dit topic mag nu afgesloten worden!

Return to “Doll Advies”