Hallo allemaal,
In de loop van deze week komt mijn nieuwe doll binnen. Het is een 5star doll TongTong. Ze heeft een mens lijfje en handen maar ze komt met extra katten klauwtjes en hoorntjes.
Weet iemand op welk mytologisch of fantasy figuurtje dit gebaseerd is. Zelf ken ik geen enkel wezentje dat én katten klauwtjes heeft én hoorntjes ?
groetjes Johanna
inspiratie achter de doll ?
Moderator: Café Mods
een doll hoeft niet perse op een figuur (danwel mythisch of in het echt) gebaseerd te zijn. Veel designers denken heel simpel "oh laat ik eens een doll kattenoortjes èn hoorntjes geven. Het is gewoon een kwestie van smaak.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
-
ShuriTigerH
- Sabik

Ik geloof dat 5starDoll die klauwtjes zelf "beast hands" noemt, dus niet specifiek voor katten, hoewel ze daar inderdaad wel erg op lijken. Gezien Tongtong geen kattenoren of staart heeft denk ik dat ze eigenlijk is bedoeld als een soort demoontje, maar zoals Kayren al zei, je kunt ervan maken wat je zelf wilt, er zijn genoeg companies die losse oortjes en zo verkopen als je er echt een katje of iets anders van zou willen maken^^.
Ik weet niet of er iets in de mythologie te vinden, maar ergens vind ik het kat met hoorntjes idee niet zo gek. In het Europese bijgeloof/volksverhalen wordt de kat toch vaak geassocieerd met het kwaad en de duivel en brenger van ongeluk. De duivel en heksen konden de gedaante van een kat aannemen.
Geen idee of er in de Aziatische wereld ook zulke volksverhalen en of bijgeloof speelt. Ik ben daar helemaal niet in thuis, dus ik zou niet weten of er een Aziatisch, mythologisch of volksverhaal is met een gehoornde kat.
Geen idee of er in de Aziatische wereld ook zulke volksverhalen en of bijgeloof speelt. Ik ben daar helemaal niet in thuis, dus ik zou niet weten of er een Aziatisch, mythologisch of volksverhaal is met een gehoornde kat.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
-
FrankenMar
- Hound

Gehoornde katten komen nauwelijks voor binnen de mythologie en/of folklore.
In de 19e eeuw is er wel een gehoornde kat beschreven in het westen van Amerika door kolonisten. Het beest werd de cactus kat genoemd (dit verzin ik niet)
Verder is er ook nog een verhaal van de Supay een kwade geest die van vorm kan veranderen. Één van de vormen is een wezen met het lichaam van een puma en de kop van een jaguar met ramhoorns en ruikt naar zwavel. (gebied Bolivia - de Andes) De Supay bezit alle mijnen met edele metalen.
Dan is er ook nog de Simpira de heer van Panshin Nete (zoiets als de Hel) een zwarte jaguar met een hertengewei.
Meer heb ik zo snel niet kunnen vinden. Hopelijk heb je er iets aan.
In de 19e eeuw is er wel een gehoornde kat beschreven in het westen van Amerika door kolonisten. Het beest werd de cactus kat genoemd (dit verzin ik niet)
Verder is er ook nog een verhaal van de Supay een kwade geest die van vorm kan veranderen. Één van de vormen is een wezen met het lichaam van een puma en de kop van een jaguar met ramhoorns en ruikt naar zwavel. (gebied Bolivia - de Andes) De Supay bezit alle mijnen met edele metalen.
Dan is er ook nog de Simpira de heer van Panshin Nete (zoiets als de Hel) een zwarte jaguar met een hertengewei.
Meer heb ik zo snel niet kunnen vinden. Hopelijk heb je er iets aan.
"Be yourself. Those who matter don't mind and those who mind don't matter"