Eerste keer face up doen?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Lieta
Tiny
Tiny

Eerste keer face up doen?

Postby Lieta » 30 Oct 2012 16:34

Om te kijken of ik deze dure hobby wel echt leuk vind ben ik van plan eerst een monster high doll ( ik weet dta deze hier niet toegestaan zijn, maar daar gaat dit forum niet over!) te kopen. Die wil ik dan een nieuwe face up geven.

Nu heb ik eigenlijk jullie hulp even nodig.
Met wel spul haal ik de fabrieks make-up eraf en met welke verf kan ik dan zelf aan de slag gaan? Kan ik die verf er ook weer af halen ( met dat spul om de fabrieks make-up eraf te halen?) later als ik die face up weer zat ben, of kan ik maar 1 keer een nieuwe face up doen?

Bedankt voor jullie hulp :3

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 30 Oct 2012 16:53

In dit subforum kan je veel antwoorden vinden: http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... m.php?f=30

Ik kan je vertellen dat een faceup op een Monster high popje niet hetzelfde is als een faceup op een BJD, want bij Monster high moet je zelf de ogen schilderen en het is een ander materiaal, wat simpelweg anders aanvoelt tijdens het werken. Vinyl krijgt veel sneller vlekken (heb ik zelf gemerkt tenminste).
Het beste werkt nagellak remover zonder Aceton, van de Hema. Ik gebruik voor BJD's die van de DA, maar die werkt simpelweg niet op vinyl.
Maar wrijf niet te hard, anders smelt het vinyl. Je kan de faceup zo vaak overdoen als je wilt, maar ik denk dat na 3 keer schoonmaken met de nagellakremover het vinyl aangetast raakt.
Dus ik raad monster high niet echt aan als oefen-hoofd.

De materialen die je gebruikt moeten altijd olie-vrij zijn. Acryl verf werkt het beste.
Image

Lieta
Tiny
Tiny

Postby Lieta » 30 Oct 2012 17:03

Oké, heel erg bedankt!
Ik heb hier nog wel wat bratz enzo van vroeger liggen, is dat hetzelfde materiaal als monster high? Dan kan ik daar bete rop gaan oefenen, want die heb ik toch al, haha c:

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 30 Oct 2012 17:07

Ik weet niet of het hetzelfde materiaal is, maar ik denk het haast wel.
Image

flower
YoSD
YoSD

Postby flower » 30 Oct 2012 17:08

Hey wat je beter / vind ik/: een bijvoorbeeld tangkou face plate kopen . Zo leer je voor een pullip / bjd en je kan het constant opnieuw doen ,
@home: illusion spirit meilin (chloe) 5stardoll miya (myli)
@wishlist: sq-lab moë

Lieta
Tiny
Tiny

Postby Lieta » 30 Oct 2012 17:09

Oké, heel erg bedankt voor je hulp c:

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”