resin soul doll 58 cm schoenen vraag

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

sylvesther
YoSD
YoSD

resin soul doll 58 cm schoenen vraag

Postby sylvesther » 28 Sep 2012 21:43

Ik heb 1 vraag.
ik heb een resin soul doll gekocht en ze heeft een voet maat van 6,7 cm dus ik weet niet welke maat schoenen ik kan kopen.
Dus kan iemand mij vertellen welke maat?( mm en cm a.u.b.).
alvast bedankt 8)

mekare
SD13
SD13

Postby mekare » 28 Sep 2012 21:51

Je hebt ruimte nodig om de voet in de schoen te krijgen en ruimte voor kousen dus ik houdt meestal 5mm extra aan. Dus schoenen van 7,2mm minimaal. Meer dan 8 zit denk ik niet meer, 7,5 zou ideaal zijn.

Bij Think Pink staat er vaak bij voor wat voor voeten de schoenen zijn. Dus schoenen voor voeten van 7 cm zijn goed, en als ze dicht zijn voor 7,5 ook. Hou er rekening mee dat laarsen om de benen te wijd kunnen zijn. (Ofwel - hun even bellen om te horen of de schoenen zullen passen voor je ze koopt is nooit weg - beter is om met pop en al er heen te gaan en een gezellige middag door te brengen in Nijmegen en met leuke passende dingen thuis te komen.)

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 28 Sep 2012 22:06

Over het algemeen kun je ervan uit gaan dat de schoenen die de company verkoopt gemaakt zijn op maat van hun dolls.
Dus als je bijvoorbeeld bij Dollmore gaat kijken moet je eerst kijken welke maat voeten hun dolls hebben om te zien of het overeenkomt met jouw resinsoul voeten.
Ik weet dat Resinsoul dolls niet al te grote voeten hebben, en op zich werkt de berekening die Mekare noemde best goed.
Ik ken wat sites zoals Alice Collection en op Ebay stores zoals ReleaseRain en Mimiwoo die nooit te beroerd zijn je te woord te staan indien nodig.
Je moet gewoon eens kijken naar de binnenmaten die de sites opgeven, dan kun je het zelf berekenen.

Return to “Doll Advies”