Hoi,
Ik heb een tijdje voor mezelf met MSC gewerkt, maar dit bevalt mij toch niet helemaal.
Nu heb ik besloten dat ik liever een beschermlaagje met roller of kwast aan wil brengen dan spuiten, dat is bovendien zuiniger, met alle deeltjes die met spray de lucht in gaan, en beter voor de luchtwegen (ben zwaar allergisch voor heel veel dingen en astma-patient). Nu las ik net dat een matte-vernis niet te gebruiken is ipv MSC? Jammer. Maar weet iemand van jullie misschien wat ik evt wel ipv MSC kan gebruiken? Iets dat niet opgespoten hoeft te worden, maar wat met kwast, penseel of roller aangebracht kan worden?
Het hoeft niet perse UV-cut te zijn... Maar natuurlijk wel resin-vriendelijk!
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
Vast bedankt.
Liefs, groetjes, en een dikke knuffel,
Serid
Vernis of andere materialen ipv MSC?
Moderator: Café Mods
Ik heb nog nooit gehoord van zoiets, volgens mij is een spray het enige wat de vernis in een dun, egaal laagje op kan brengen. Als je iets met een kwast of roller wilt zal het lang niet zo egaal zijn en daar krijg je later waarschijnlijk last van tijdens het blushen. Dus ik ben bang dat je inderdaad aan MSC of eventueel Testors of Game Workshop spray vast zit.
Als je het TOCH wilt proberen raad ik vernis op waterbasis aan. Ik denk dat alles wat je als gloss op de doll's lippen gebruikt, veilig genoeg is voor het hele hoofd. Maar ik ben bang dat het gewoon geen goed idee is, sorry :s Misschien kun je mensen zonder astma vragen om voor je te sprayen als je face-ups doet?
Als je het TOCH wilt proberen raad ik vernis op waterbasis aan. Ik denk dat alles wat je als gloss op de doll's lippen gebruikt, veilig genoeg is voor het hele hoofd. Maar ik ben bang dat het gewoon geen goed idee is, sorry :s Misschien kun je mensen zonder astma vragen om voor je te sprayen als je face-ups doet?
Last edited by Pete on 30 Aug 2012 12:38, edited 1 time in total.
-
tha_queen_of_chaos
- Hound

Ik heb nog nooit gehoord van iets wat je niet hoeft te spuiten. Ik weet dat sealers van Games Workshop te gebruiken zijn, maar dat is ook spuitbus.
Met kwast is denk ik niet voordeliger en zeker niet mooier omdat je een dikkere laag krijgt. Bovendien werkt het met spuitbus beter doordat het kleinere deeltjes zijn, waardoor het oppervlakte ruwer word en het pastel beter pakt.
Sowieso raad ik aan om een gasmasker met A1 filter te kopen, aangezien dat het schadelijke van MSC tegengaat.
Met kwast is denk ik niet voordeliger en zeker niet mooier omdat je een dikkere laag krijgt. Bovendien werkt het met spuitbus beter doordat het kleinere deeltjes zijn, waardoor het oppervlakte ruwer word en het pastel beter pakt.
Sowieso raad ik aan om een gasmasker met A1 filter te kopen, aangezien dat het schadelijke van MSC tegengaat.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum
Neeeee nee nee, smeren wil je echt niet. Het word oneven en dik en ziet er gewoon niet uit. Vaak zijn deze materialen ook erg glimmend.
Je zit simpelweg aan een spray vast, en om een goede reden. Het is dun en verspreid zich gelijkmatig.
Je kan inderdaad andere spray gebruiken, zoals de sealer van Games Workshop (alhoewel die in Amerika geproduceerd word schijnbaar beter werkt dan de Europese variant).
Als je er echt last van hebt moet je een gasmasker met speciale filters kopen.
Je zit simpelweg aan een spray vast, en om een goede reden. Het is dun en verspreid zich gelijkmatig.
Je kan inderdaad andere spray gebruiken, zoals de sealer van Games Workshop (alhoewel die in Amerika geproduceerd word schijnbaar beter werkt dan de Europese variant).
Als je er echt last van hebt moet je een gasmasker met speciale filters kopen.