Vraag over fotografie probleem

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Rosalisa
YoSD
YoSD

Vraag over fotografie probleem

Postby Rosalisa » 10 Aug 2012 14:50

Hoi iedereen,
Ik heb een paar weken terug eindelijk een droom-camera kunnen kopen.
Maar ik krijg helaas hele vreemde foto effecten.:(

Voorbeelden;
Image

Image

Ik maak 10 foto's van hetzelfde onderwerp, in de hoop dat er minstens 1 goede foto tussen zit.
Gelukkig werkt dat meestal, maar het is bloed-irritant,
en in de winkel "weten" ze niet wat het is.
Ze kijken niet eens naar m'n camera en trek ik hieruit de conclusie dat 't ze niets kan schelen.

Ik heb een Sony cyber-shot 16.1 mega pixels.
Er zitten heel erg veel opties op, waarvan ik helaas de helft niet snap.
Mocht iemand een idee en tip hebben;
Dolgraag!!!

Groetjes,
Rosalisa
Last edited by Rosalisa on 10 Aug 2012 14:57, edited 1 time in total.
Dolls; a lot, but there's always place for new ones!^^
(as long as my money will allow it -_-).
Wishlist; MNF Ante, Delf Yuri, Dollchateau Christina, Dollchateau Cyris, Dollmore Ws Dahlia, Spiritdoll Dolce's....

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 10 Aug 2012 14:54

Heel raar, het is alsof er een software fout in zit en dus niet alles van de foto opgeslagen wordt.

Maar als je em nog maar een paar weken hebt, heb je toch nog garantie? De winkel moet jou een goede camera leveren...
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Rosalisa
YoSD
YoSD

Postby Rosalisa » 10 Aug 2012 15:01

Thnx Kayren. Ik ga proberen om het bij een foto-winkel te vragen.
Mijn garantie is zoekgeraakt tijdens een reis.:(
Groetjes!

Lavender-Traces; ah, dolls>>>> fotocamera! Haha, verkeerde link gelegd, je hebt gelijk.
En ik ga dan idd toch maar proberen een winkel te vinden waar ze wel willen helpen.
Ik zie het niet in het scherm van mijn camera.
Groetjes!
Dolls; a lot, but there's always place for new ones!^^
(as long as my money will allow it -_-).
Wishlist; MNF Ante, Delf Yuri, Dollchateau Christina, Dollchateau Cyris, Dollmore Ws Dahlia, Spiritdoll Dolce's....

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 10 Aug 2012 16:57

Gezien dit een Doll forum is, raad ik je allereerst aan deze vraag te stellen op bijvoorbeeld een fotografie/camera forum. Dan heb je waarschijnlijk meer kans van slagen.
aangezien fotografie doll-related is, mag het topic blijven staan.
er zijn genieg mensen hier met verstand van camera's.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 10 Aug 2012 17:22

Het lijkt wel een software fout, heb zelf nog nooit zoiets gezien bij een digitale camera.
Vroeger met de analoge camera gebeurde dit wel eens als de emulsie van het fotorolletje te warm was geworden.
Veel succes bij het oplossen van het probleem.

Zelfs als je je aankoopbon kwijtgeraakt bent moeten ze in de winkel waar je de camera hebt gekocht kunnen nagaan wanneer je de camera hebt gekocht en je een vervangende (kopie) aankoopnota geven.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Bianca Verschoor
MSD
MSD

Postby Bianca Verschoor » 10 Aug 2012 19:11

Terug gaan naar de winkel lijkt mij ook de beste optie.
Ze hebben vaak alles opgeslagen staan in de computer dus kunnen ze de aankoop bon opvragen.
Je hebt altijd fabrieks garantie dus ze moeten ervoor zorgen dat het in orde komt met of zonder aankoopbon.
Mijn fototoestel heeft een bodynummer dat uniek is voor het toestel ik ga er van uit dat de meeste toestels zo'n nummer hebben en daar kunnen ze aan zien of het bij hun verkocht is.
Gewoon terug gaan.
Groetjes
<3 <3 <3
Love music and dolls
Kay(dz wilka),Dilana(dz orlando)'Georg(mnf shiwoo).Georgiana(island amy),Jessta(as gus),Veronique(as vera),Alyssa(dz zhuwei),Billy(ltf chiwoo),Valentine( AS van). Ashley (mnf Celine Morning) , Ashley (mnf Kyle).

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 10 Aug 2012 19:12

Corrupte foto's kunnen heel soms worden hersteld, mits de informatie er eerst wel was. Soms wordt de info verkeerd of misplaatst opgeslagen.
Zijn de fotos op de camera zelf wel goed, of dat ook niet? Want het is ook mogelijk dat de sdkaart in je camera corrupt is. Als je nog zo'n kaartje hebt liggen, bv van een ouwe camera, kan je die uitproberen.
Als de foto's op de camera wel goed zijn, maar op je computer niet, dan kan het ook liggen aan het kabeltje van je camera.

Maar als je camera net nieuw is zou ik het zeker terugbrengen naar de winkel. Net als Blackdragon zegt, kunnen ze in het systeem kijken wanneer je de camera gekocht hebt. Als je met de pin hebt betaald, kan je met een bankafschrift bewijs (of van internetbankieren printen) laten zien dat je de camera echt in de winkel hebt gehaald.

Return to “Vragen en tips”