MSC bescherming

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Shirelae
MSD
MSD

MSC bescherming

Postby Shirelae » 20 Jul 2012 20:45

Ik doe soms face-ups. Ik spray het buiten OF in een slaapkamer met het raam open en het hoofdje dichtbij het raam. Voor het sprayen gebruik ik msc.

Nu weet ik dat msc giftig is en dat face-uppers gasmaskers aan moeten schaffen. Maar wat nu als je maar heel soms face-upt?

Ik heb mijn neus en mond eerst beschermt met een sjaal en vandaag met wegwerp stofmaskers. Hoe gevaarlijk ben ik nu bezig? Moet ik ook een gasmasker kopen voor de keren dat ik face-up?

Niet linken naar doa, ik heb daar geen account. ;)
Vladini (Doll Leaves Dan), Chung-Cha (Limhwa Aria Dodo), Munchie (Hujoo Pet Doll Dorothy), Stacy (Doll-Love Grapefruit Sleepy), Imogen (B&G TOW Mini Burrysa).

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 20 Jul 2012 21:24

nee al je maar zorgt voor voldoende ventilatie, het liefst buiten sprayen dus. Een mondmasker is afdoende als je je aan deze regels houdt.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 20 Jul 2012 21:30

het is ALTIJD giftig
en je moet eigelijk nooit binnen spuiten, zelfs niet bij een open raam, de gifstoffen waaien echt niet naar buiten

als je het echt veilig wilt doen dan heb je een gasmasker nodig dat je beschermt tegen giftige gassen (ironisch genoeg doen de meeste die je in winkels kan kopen dat standaard niet, maar ik heb bij alle bouwmarken de juiste losse filters zien liggen)
een sjaal en stofmaskers zijn niet gemaakt om gif tegen te houden

maar zonder gasmasker is het veiligste wat je kan doen:
1 buiten spuiten, ver van een deur/open raam
2 met de wind mee spuiten
3 neus en mond bedekken en adem inhouden als je spuit (en inhouden tot je minstens een paar passen terug bent gelopen
4 wachten totdat je weer op de plek gaat staan waar je eerder hebt gespoten

zo vermind je de kans dat je iets inademt, maar echte berscherming krijg je alleen van een goed passend masker met de juiste filters

Dus je moet zelf oordelen of het je waard is of niet
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

Shirelae
MSD
MSD

Postby Shirelae » 21 Jul 2012 22:40

Bedankt voor de antwoorden. <3
Vladini (Doll Leaves Dan), Chung-Cha (Limhwa Aria Dodo), Munchie (Hujoo Pet Doll Dorothy), Stacy (Doll-Love Grapefruit Sleepy), Imogen (B&G TOW Mini Burrysa).

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 25 Jul 2012 16:28

Zelfs met gasmaskers komt het stof nog steeds door het filter heen. Helemaal als je die 'neppe' gasmaskers koopt bij de gothic winkel (weet niet waarom, maar mensen gebruiken die ook echt). 3M gasmaskers zijn dan wat veiliger, maar de filters raken 'op' na meermalig gebruik (komt uiteindenlijk toch door het filter heen). Het masker van 3M zelf is duur (100+ euro) en de filters ook (30-50 euro). Maar dat is inderdaad geen goede investering als je hem maar eens gebruikt ofzo.

Houd goede afstand, spuit buiten, en spuit met de wind/bries/zuchtje mee als die er is (dus met de wind/bries in je rug) zodat het van je af blaast en blijf niet te lang hangen waar je gespoten hebt. Meer kan je niet doen geloof ik dan een volledig radioactief vrij pak aantrekken plus gasmasker.. maar dat lijkt me niet nodig. ;)

Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”