Welke is de beste kwaliteit?

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

Brokkenpiloot.
Tiny
Tiny

Welke is de beste kwaliteit?

Postby Brokkenpiloot. » 12 Jul 2012 12:55

Sorry nog een keer als ik hem op het verkeerde forum heb gezet haha

Ik ben vrijwel zeker dat ik Lia wil ( Dreaming Doll, Little Elva )
Maar omdat het geld nog overgezet moet worden heb ik toch een vraag:

Welke fabriek/company heeft de beste kwaliteit en waar de prijs rond de 400 dollar is?

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 12 Jul 2012 13:08

Vragen over de beste kwaliteit zijn lichtelijk gevaarlijke vragen in de dollhobby. Iedereen heeft daar een andere mening over.

Zo vind ik bijvoorbeel Resinsoul een slechte kwaliteit hebben, maar een ander vind dat juist niet.

De meeste bedrijven zijn van goede kwaliteit, en merk je alleen de verschillen in de joints bijvoorbeeld. Zo poseert Fairyland als één van de besten en wil Angel of Dream nog wel eens moeilijkheden geven. Zo is Soom vrij gedetailleerd en Resinsoul weer minder.

Kijk gewoon wat jij een echt mooie doll vindt, en besluit dan. En je zegt rond de 400$, maar wil je dat dan voor MSD, of voor SD, inclusief of exclusief verzenden? De meeste bedrijven zitten onder de 400$ voor MSD's.

Denk maar aan:
- Luts
- Dollmore
- Doll-Zone
- Angel of Dream
- Islanddoll
- Angel Fantasy
- Etc..

(De eerste twee zijn niet bij Think Pink te koop, de anderen wel.)
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 12 Jul 2012 13:53

Dit is inderdaad HEEEEEEL erg subjectief. Volgens mij zijn er op het moment geen bedrijven die slechte kwaliteit leveren. Een tijdje lang heeft Custom House het echt belabberd gedaan, zowel met productietijd als kwaliteit, maar die zijn weer een beetje beter geworden.
Zoals Kayren zegt, de een vind de kwaliteit beter dan de ander. Zo vind ik Resinsoul veel prettiger en mooier (kwa resin in dit geval) dan bijvoorbeeld Volks.
Image

kurea
YoSD
YoSD

Postby kurea » 12 Jul 2012 22:13

Wel, persoonlijk vind ik de dolls van dollzone best stevig. Ik heb een vriendin die een dollzone heeft en door pure onhandigheid dat ding al 8 keer (als het niet meer is) heeft laten vallen en en is nog geen krasje op! Ik heb er twee van dollzone, maar heb ze nog niet laten vallen ^^ Ik vind de resin wel lekker zacht.

Wel, dat is mijn mening althans

Pete
SD
SD

Postby Pete » 12 Jul 2012 23:38

Toevallig! Mijn huisgenootje heeft ook een Dreamingdoll Lia, en omg! Wat een geweldige doll is dat! Ik heb er zelf wat mee gespeeld en het is zo'n fijn popje - ze poseert geweldig met haar dubbele joints en ze komt met goed strak elastiek. Het hars voelt niet extreem glad of ruw (meestal een teken van niet zulke goeie afwerking) en ze heeft nauwelijks seams. Ze kan zonder problemen haar hoofd aanraken, dat kon mijn double-jointed Iplehouse jongen niet eens @3@ Ik kan maar 2 minpuntjes bedenken: haar oogleden zijn vrij dik, dus de oogjes passen niet helemaal perfect, en ze heeft een ring in haar elastiek in plaats van een S-haak. Dat is echter het enige.

Dus yeah, misschien dat mijn huisgenoot nog post (ze heet Nordica op dit forum), maar namens haar kan ik Dreamingdoll zeer aanbevelen ~(^0^)~ Ik zit al een tijd in de hobby en ik heb een heeeeleboel BJD in handen gehad, maar Dreamingdoll was samen met Fairyland de best poserende van allemaal :3

Edit: als je in de buurt van Leiden woont mag je wel eens een keer een kopje thee komen drinken en Nordica's DD Lia bekijken x'D

Nordica
Tiny
Tiny

Postby Nordica » 18 Jul 2012 14:15

Haha, waarom zie ik Pete's post pas nadat ik op je dagboek thread heb gereageerd? Daar kun je in ieder geval een heel verhaal over DreaminDoll zelf vinden (>w<) Maar goed...

Pete heeft hoe dan ook helemaal gelijk~
De ring in Lia's hoofdje is een beetje dubieus, maar op zich niet heel hinderlijk tot nu toe. Wat de oogjes betreft, na even zoeken heb ik goed passende kunnen vinden, maar lichtelijk onpraktisch was het inderdaad wel een beetje.
Toch ben ik ontzettend gek op haar. ~( ' 3 ')~

Je bent hier in ieder geval welkom voor thee mocht je daar zin in hebben~ :3

Haru
SD
SD

Postby Haru » 18 Jul 2012 20:12

t is maar net wat je zoekt! Ik ben persoonlijk wel fan van Resinsoul, ik vind de lichamen erg fijn en licht, en de handen en voeten zijn erg mooi, Dollzone handen en lichamen vind ik een beetje chubby. Ook AsleepEidolon is het proberen waard, erg mooi afgewerkt~! Je kunt toch maar het beste eens ThinkPink of een meeting bezoeken om te kijken wat je ligt en wat niet, want dit is ERG persoonlijk c:
At home : Shouji (Resinsoul Mai), Usagi(AE Beanpaste) ,Bryson (mnf Karsh hybrid), Kayah (Elfdoll Vivien hybrid)
Working on: Cassandra/Miharu (leeke Arien), Adult Shouji
Want: Thuomas (dollshe saint), Danil (elfdoll vivien boy), Yael,Yeva,Sascha

Return to “Doll Advies”