nieuwe voetjes?

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

kurea
YoSD
YoSD

nieuwe voetjes?

Postby kurea » 09 Jun 2012 23:29

Binnekort ga ik dus mijn doll Kiku restringen (is dringend nodig) en wil haar terwijl ook een hele nieuwe look geven, onder andere een paar voetjes om op hoge hakken te lopen. Maakt dat eigenlijk iets uit bij welke company ik die voetjes bestel of zouden bijvoorbeeld Soom voeten er totaal niet bij passen? Ik heb nog nooit met reserve onderdelen gewerkt dus ik weet hier helaas helemaal niks van af. Help?

Pete
SD
SD

Postby Pete » 10 Jun 2012 00:36

Allereerst, vermeld alsjeblieft het type doll dat je hebt (SD? MSD? Welke company? Resin kleur?). Dat maakt het een stuk makkelijker want niet iedereen weet uit zijn hoofd welke dolls je allemaal hebt. Verder verwijs ik je maar direct door naar Den of Angels voor dit soort vragen, maar misschien heb je daar geen account ^^"

Bij reserve-onderdelen of option parts is het belangrijkste om te kijken naar de pasvorm, en daarna de resin match (of de resin kleur wel overeenkomt, maar als je doll gesloten schoenen aan zal hebben is dat minder belangrijk). Allereerst dus de pasvorm. Aan het uiteinde van je dolls onderbeen zit oftewel een kom, oftewel een bal-vorm. Dat is belangrijk om te kijken welke voeten passen. Als het onderbeen een kom-vorm heeft (en de voetjes dus de balljoints hebben), moet je een voetje met een bal hebben, en andersom. Dus:

Onderbeen = kom --> voetjes = bal
Onderbeen = bal --> voetjes = kom

Ik heb veel high heel voetjes gezien met een losse ball-joint, maar uit ervaring weet ik dat die heel moeilijk aan te passen zijn aan een onderbeen met een ball-joint eraan. Het moet heel precies passen of het werkt niet (maar misschien hebben mensen andere ervaringen ;p)

Dan kun je op Internet gaan zoeken welke bedrijven het juiste type voetje aanbieden. Misschien verkoopt je dolls company wel hoge voetjes, maar ik heb sowieso wat high heeled feet gezien bij Think Pink. Dus, als die zouden passen en wie weet ook wel matchen, dan zou dat niet verkeerd zijn daar te bestellen. Voetjes uit Azie halen kan namelijk best een dure grap zijn x'D

Andere companies met high heel feet zijn o.a. Angel of Dream, Dollzone, Iplehouse, Ariadoll, Impldoll, Soom, Fairyland, Luts, Volks, Limwha en natuurlijk Peapod's ballet voetjes. Keus genoeg,

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 10 Jun 2012 09:58

Uiteraard is iedereen vrij om vragen over dolls te stellen op BJD cafe.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Pete
SD
SD

Postby Pete » 10 Jun 2012 12:08

Natuurlijk, niet iedereen komt op DoA, maar het is wel handig omdat je daar pagina's vol met referentie foto's hebt :3

@ Kurea: ik heb je intro post maar opgezocht en ik zag dat Kiku een Angel of Dream Rao is. Op de site van AOD kan ik alleen maar high heel feet voor SD meisjes vinden :( Maar, ik zag wel dat je echt voetjes met (losse) balljoints nodig gaat hebben, zoals deze. Voetjes zonder balljoint, zoals die vanAngell Studio, zullen niet gaan passen op je AOD meisje :3 Succes!

kurea
YoSD
YoSD

Postby kurea » 10 Jun 2012 16:19

oeps sorry, dacht dat ik het erbij had geschreven, ze is dus een angel of dream Rao (msd, white skin). Ik heb geen account op Doa, wat ik jammer vind, maar blijkbaar laten ze niemand meer toe :(.

Return to “Doll Advies”