Magneet verwijderen. (opgelost)

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Jill
Tiny
Tiny

Magneet verwijderen. (opgelost)

Postby Jill » 19 Nov 2011 21:55

Ik een littlefee en een paar Leekeworld vleugeltjes die ik gekocht heb voor hem. Het probleem is dat bij de vleugeltjes de magneeten er al inzaten, beide met dezelfde pool naar boven terwijl m'n littlefee een met de + pool en een met de - pool naar boven heeft.
Ik ben dus al enkele dagen aan het proberen om de magneet uit het afstotende vleugeltje te halen maar zonder resultaat.

Met een mesje ofzo geraak ik niet tussen de magneet en het resin, zo goed past de magneet er in. Vriezen, laten weken in warm water met zeep en er druppltje per druppeltjes nagellak remover op druppelen in de hoop dat het er misschien tussengeraak en de lijn oplost werken niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik anders die magneet er uit zou kunnen krijgen? Mijn laatste hoop is om aan de achterzijde van waar de magneet zit een gaatje te boren tot aan de magneet en hem er zo uit te duwen maar dan zit ik wel met een zichtbaar gat.
Last edited by Jill on 21 Nov 2011 21:09, edited 1 time in total.
Mother, smother. It's Genova's friggin' head.
- Reno

Drink yer §^&/!/$ tea!
- Cid Highwind

It's a poor sort of memory that only works backwards.
- The White Queen

sdrassa
SD
SD

Postby sdrassa » 19 Nov 2011 22:13

Kun je een klein boorgaatje niet opvullen met epoxy of iets anders wat aardig doet tegen resin? In het geval dat dat kan en het onopvallend weggewerkt kan worden zou ik dat aanraden denk ik.
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

Jill
Tiny
Tiny

Postby Jill » 19 Nov 2011 22:17

Heb ik ook al aan gedacht maar het probleem is dat ik niet zoiets en huis heb en ik weet geen enkele winkel ergens in mijn buurt die dat verkopen.

En ik vraag het eerst eens hier omdat misschien iemand iets zou weten dat zou werken en ik dan helemaal niet moet boren.
- Reno

Drink yer §^&/!/$ tea!
- Cid Highwind

- The White Queen

marijke
SD16
SD16

Postby marijke » 19 Nov 2011 23:15

Ik heb hetzelfde gehad met leeke hoorns en een littlefee, en ik heb uiteindelijk met nagellakremover en een mesje toch het magneetje eruit gekregen. De holte waarin de magneet zit is wel beschadigd hierdoor, maar aangezien dat toch tegen de doll aanzit, vond ik dat niet erg. Het was de enige manier om het mesje ertussen te krijgen.
Ik heb trouwens het hoorntje in een bakje met nagellakremover gemikt, dat een paar minuten laten weken en toen met het mesje aan de gang gegaan.

jolien
Tiny
Tiny

Postby jolien » 20 Nov 2011 10:46

Je kunt ook proberen de magneet in de rug van je LTF om te draaien...

marijke
SD16
SD16

Postby marijke » 20 Nov 2011 12:09

weet niet of je ooit een littlefee gezien hebt, maar dat gaat dus niet, de magneten zitten echt IN de rug, die zijn van de buitenkant niet te zien.

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 20 Nov 2011 16:42

Holyvirus heeft me toen ooit verteld dat de vriezer uitkomst kan bieden geloof ik?
Omdat secondelijm loslaat bij vrieskou... Zoiets kan ik me vaag herinneren...
Kan zijn dat ik het mis heb hoor! Misschien heb ik het verkeerd begrepen ^^;
Dus pin me er niet op vast :x

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 20 Nov 2011 17:12

Yep, een dagje in de vriezer biedt uitkomst. Door de kou krimpt de magneet iets en de lijm bevriest. Daarna kan je het met een mesje eruit prutsen of een tijdje tegen iets metaal of magneet aan klikken.

Nagellakremover of Aceton laat de lijm oplossen, dat werkt ook prima. Alleen te lang het resin in laten liggen, ligt ook weer aan het soort materiaal resin of het er tegen kan of niet. Bij Fairyland zou ik het niet aanraden, want hun resin word heel snel zacht naar een uurtje. Eigen risico dus ;)

Jill
Tiny
Tiny

Postby Jill » 21 Nov 2011 21:15

Vinny is jullie allemaal heel erg dankbaar voor de tips. :)
Na veel frustratie en proberen is het dan toch gelukt. Wat ik gedaan heb was de verkeerdgeposisioneerde magneet uit mijn littlfee halen (wat veeeeeel gemakkelijker was.)
Ik was eigenlijk zodanig geconcentreerd geweest om die magneet die in dat vleugeltje zat er uit te prutsen dat de simpelse oplossing aan me voorbij gegaan was. :oops: Typisch voorbeeld van hoe mijn brain veel te vaak werkt.
- Reno

Drink yer §^&/!/$ tea!
- Cid Highwind

- The White Queen

Return to “Vragen en tips”