Pruik vraagje

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Cheshire
YoSD
YoSD

Pruik vraagje

Postby Cheshire » 26 Oct 2011 13:36

Na al die tijd niet the posten, moet ik er toch aan :3
Heb eindelijk mijn eerste bjd binnen, samen met pakje en kleding. Uipakken ging natuurlijk goed (al zit ze nu weer in haar doos omdat mijn kamer rommelig is en ik eerst moet opruimen zodat ik plek voor haar heb,dat terzijde), maar ben toch nog een beetje zenuwachtig met het plaatsen van het pruikje. Hoe wwet je namelijk wanneer hij helemaal goed zit, en hoe kan je hem het er beste op doen zonder dat je hem beschadigt (laat ik zeggen hoe stevig zijn ze >.<), heb volgens mij wel een ssort stickertje bij het pruikje gekregen om hem op zijn plek te houden maar maakt het uit waar je deze monteert? En wat zijn de basis dingen om hem in goede staat te houden ?

Ik weet dat het echt totaal nooby vragen zijn maar wil dat er echt niks fout gaat :blush:

met vriendelijke groetjes yuki ^^
Welcome to the wonderfull world of the Mad Mushroom Bookclub, where fairytales show there real face.

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 26 Oct 2011 14:07

zelf zou ik het stikkertje niet gebruiken om de pruik op zijn plaats te houden maar eerder met of zonder wigcap. Beide opties zijn mogelijk namelijk.
Hoe je een pruikje het opzet kun je dit filmpje gebruiken, lekker simpel en geen zorgen dat je je doll beschadigt.
BJD Small Wig Trick - How to put on a small wig
http://www.youtube.com/watch?v=Yco3ylZw2Aw

Het pruikje zit goed als alle randen netjes aansluiten rond het hoofdje en het naar jou smaak op je doll zit.
Sommige mensen vinden het mooi als de pruik vrij hoog zit (groot voorhoofd) en andere weer vrij laag (klein voorhoofd)

Laag:
Image
Hoog:
Image

Cheshire
YoSD
YoSD

Postby Cheshire » 26 Oct 2011 16:57

Ok bedankt had het filmpje al gezien maar het zag er nog best geweldadig uit XD
Welcome to the wonderfull world of the Mad Mushroom Bookclub, where fairytales show there real face.

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 26 Oct 2011 16:59

Tenzij je een pruik hebt met een ingewikkelde stijl (zoals veel pruikjes van Leeke) kan je er gerust aan hijsen en trekken hoor. Ze zijn meestal wel bestand tegen een beetje gefrommel.
Image

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 26 Oct 2011 17:35

Ik heb een dame bij wie ik haar pruik met geweld op moet zetten :P

Ik doe:
Ik zet het pruikje op, pak het vast aan de elastiek rand aan de voorkant van het pruikje/hoofd en hou hem op zijn plaats.
Met mijn andere hand zoek ik de achterkant van de elastiek rand, en trek deze naar beneden, zodat hij zit :D

Tada, geen geweld.

Daarna kan je hem gewoon hoog, laag, schuin verplaatsen.. en is geen vaste regel met het opzetten van een pruik. Mijn lishe draagt haar pruik schuin zelfs!

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 26 Oct 2011 23:55

Ik hoef meestal weinig geweld te gebruiken als ik een doll een pruik opzet, alleen af en toe wat sjorren omdat het siliconenkapje dat ze eronder hebben om te zorgen dat de pruik niet afvalt, stroef is. Ik zet mijn doll op mijn schoot of voor me met de rug naar mij toe, pak het pruikje bij de zijkanten, hou het open en trek het van onder naar boven/nek naar voorhoofd over het hoofdje heen, even aan de voorkant trekken tot het ver genoeg over het voorhoofd zit en voila. Naar mijn ervaring is deze manier (van je af werken) makkelijker dan de pruik opdoen als de doll je aankijkt, bij mij gaat het pruikje anders halverwege dubbelklappen of rimpelen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Succes^^!

Cheshire
YoSD
YoSD

Postby Cheshire » 27 Oct 2011 10:16

Bedankt allemaal heb het pruikje erop gekregen zonder dat mijn miyu me een hatelijke blik gaf ^^
Denk er idd alleen nog aan om zo'n siliconen kapje te kopen tegen het schuiven.

Probleem opgelost :tea:

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”