Doll Chateau siamese twins
Moderator: Café Mods
-
pinky-lady
- SD

Nou, niet in alle vormen en maten hoor. Er is een hele classificatie, maar als ze verbonden aan het bekken wat de doll van doll chateau doet vermoeden, komt alleen naast elkaar en niet tegen over elkaar voor.Siamese tweelingen komen in alle maten en vormen voor, en degene waarbij ze zijlings aan de heupen vastzitten komt niet eens zo veel voor.
Vind het leuk dat ze juist een andere weg hebben gekozen in plaats van het simpelweg aan elkaar plakken.
Je hebt nog een type waarbij het onderlichaam verbonden is bij de ruggengraad, maar dat zou dan zijn onder een hoek van 180. De tweeling zou dan niet tegen over elkaar zitten, maar liggen en zeker niet kunnen staan.
Dollchateau heeft eigenlijk een siamese tweeling gecreeerd die medisch gezien niet voorkomt volgens mij.
Dat maakt natuurlijk helemaal niet uit! Het idee is wel vernieuwd.
Ik heb zelf geen behoefte aan een siamese tweeling en ik vind het concept niet echt mooi uitgewerkt, maar ik kan het vernieuwde van Doll Chateau wel ontzettend waarderen en vind het zeker een compliment waard.
Aan de andere kant vind ik het ook wel dubbel.
Een van de leuke dingen van BJD is toch het customizen. Met dit soort projecten (overigens geldt dit ook voor soom en alle andere companies die afwijkend van het standaard mens) krijg ik toch een beetje het gevoel dat het customizen een beetje naar steeds verder naar de achtergrond raakt en zich steeds meer zal beperken tot face up en kleding, omdat de andere aparte ideeen toch wel gemaakt worden of al te koop zijn bij de companies en de noodzaak om te modden steeds kleiner wordt.
Hoe creatiever de dollcompany, hoe minder creatief de doll owner? Zo iets? Te vernieuwend?
Nu ja, dat zijn een beetje mijn gedachten kronkels...
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
-
FrankenMar
- Hound

-
Lady.Arachnia
- SD

Ik vind het niets....vooral omdat ik dit net iets te ver vind gaan...bedoel er zijn mensen die zo aan elkaar zitten als siamese tweeling....en dat is gewoon echt erg....
Maar goed, het is wel knap gemaakt...dat geef ik zeker toe!
Maar goed, het is wel knap gemaakt...dat geef ik zeker toe!
I, Myself, am Strange and Unusual...
At Home:
Lolita, Hujoo Berry Apricot
Banshee, ResinSoul Mei WhiteSkin
On the way: Sd Girl 58 cm
On Layaway: Soom Nenad
At Home:
-
Lolita-Lorelei
- MSD

@ Lady.Arachnia
Er zijn ook erg veel dolls met ziekelijke gore mods en brandwonden enz. Er zijn ook mensen die datsoort verminkingen in het echt hebben,wat is het verschil dan? Ik vind dat je op basis daarvan een doll niet mag beoordelen, er zijn zoveel mensen die hun dolls aanpassen tot dingen waarvan het bij echte mensen echt heel erg is,het is maar een pop
Het is voor mij in iedergeval geen rede om ze niet te kopen n,n
(sorry maar ik wou even mijn mening daarover even kwijt UwU Ik bedoel het echt niet aanvallend)
Er zijn ook erg veel dolls met ziekelijke gore mods en brandwonden enz. Er zijn ook mensen die datsoort verminkingen in het echt hebben,wat is het verschil dan? Ik vind dat je op basis daarvan een doll niet mag beoordelen, er zijn zoveel mensen die hun dolls aanpassen tot dingen waarvan het bij echte mensen echt heel erg is,het is maar een pop
(sorry maar ik wou even mijn mening daarover even kwijt UwU Ik bedoel het echt niet aanvallend)
Persoonlijk vind ik dit helemaal niets. Ik ben altijd geïntereseerd geweest in siamese tweelingen enzo, maar hoe deze uitgevoerd is vind ik gewoon echt totaal niets. Maar dat is ook weer een keuze van een persoon zelf. De een kan dat mooi vinden terwijl de andere het walgelijk vind.
Ik vind dit gewoon totaal niets. Ik vind de benen eronder ook gewoon zo dun lijken en alles.
Dit is echt niets voor mij. Maar ja, een ander heeft er wel veel plezier mee^^
Ik vind dit gewoon totaal niets. Ik vind de benen eronder ook gewoon zo dun lijken en alles.
Dit is echt niets voor mij. Maar ja, een ander heeft er wel veel plezier mee^^

Hmm, dat weet ik niet..ik kan me de gedachte wel voorstellen, maar persoonlijk heb ik het tegenovergestelde, hoe vreemder en vager de doll, hoe meer inspi ik ervan krijg om er juist iets heel anders van te maken dan hoe de company 'm presenteerde! Terwijl ik bij 'gewone' pretty pretty dolls met een wat meer blanco gezichtje en normaal lijfje juist vaak zoiets heb van 'tsja, ik weet niet of ik daar iets geks van kan maken..'' Ik denk dat het verschild per owner of je zoiets als dit beperkend of juist inspirerend vind!
Aan de andere kant vind ik het ook wel dubbel.
Een van de leuke dingen van BJD is toch het customizen. Met dit soort projecten (overigens geldt dit ook voor soom en alle andere companies die afwijkend van het standaard mens) krijg ik toch een beetje het gevoel dat het customizen een beetje naar steeds verder naar de achtergrond raakt en zich steeds meer zal beperken tot face up en kleding, omdat de andere aparte ideeen toch wel gemaakt worden of al te koop zijn bij de companies en de noodzaak om te modden steeds kleiner wordt.
Hoe creatiever de dollcompany, hoe minder creatief de doll owner? Zo iets? Te vernieuwend?
Nu ja, dat zijn een beetje mijn gedachten kronkels...
Vind het ook erg tof trouwens dat de popjes van Doll Chatae(niet alleen deze, ook hun vorige)tot dit soort discussies kunnen leiden. Is weer eens wat anders dan 'Hij is wel cute'' !
Owned by: Vasiley(CP Chiwoo), Sumiya(Volks Scarface Cecile), Saix(Dive Seimei), Kahlen(43cm Narae), Puppy(Glorydoll Louis), Dilly(Zaoll Muse), Alizée(Cerisedolls Lyse), Kitten(PukiPuki Ruby), Dagmar(Cerisedolls Ombre), Layla(Switch Huisa)
-
Lady.Arachnia
- SD

MJa ik snap je hoor Lolita Lorelei....weet ook niet goed hoe ik het uit moet leggen.... Vind brandwonden en scars net even wat anders...daar zit vaak een verhaal achter..... Aangeboren afwijkingen is een heel ander verhaal...ik heb nl zelf ook een aangeboren afwijking aan mn voet...mischien dat het daarom gevoeliger bij me ligt ik weet het niet....
En met mods enzo ook dat vind ik net iets anders...
Ik zag laatst ook een doll met ogen die te ver uitelkaar staan...daar werd ik ook naar van....
En met mods enzo ook dat vind ik net iets anders...
Ik zag laatst ook een doll met ogen die te ver uitelkaar staan...daar werd ik ook naar van....
I, Myself, am Strange and Unusual...
At Home:
At Home: