Strand + pruik
Moderator: Café Mods
Strand + pruik
Ik wil graag mijn meisje eens meenemen naar het strand, maar nu vraag ik me af of dat zand wel oké is. Ik kan me voorstellen dat het echt vreselijk snel tussen haar joints kruipt en irriteert, alleen heb ik er dus nog nooit over gelezen.
Zijn er nadelen zoals zand dat na weken nog uit het lichaampje valt of overdrijf ik en is er helemaal geen probleem?
En mijn tweede vraag: Ik heb een nieuw pruikje voor haar. Voor het vorige had ik een ballon op haar hoofd gezet zodat het niet zou afschuiven. Dat pruikje was zwart en het nieuwe is wit.
Het probleem met wit is dat de ballon er min of meer zichtbaar door is. D:
Op deze foto zie je rechts de ballon en als het pruikje wat naar achteren zakt die je blauw door haar pony...
Zijn er nog andere oplossingen om een pruik niet te laten afvallen?
Alvast bedankt,
Minaide.
Zijn er nadelen zoals zand dat na weken nog uit het lichaampje valt of overdrijf ik en is er helemaal geen probleem?
En mijn tweede vraag: Ik heb een nieuw pruikje voor haar. Voor het vorige had ik een ballon op haar hoofd gezet zodat het niet zou afschuiven. Dat pruikje was zwart en het nieuwe is wit.
Het probleem met wit is dat de ballon er min of meer zichtbaar door is. D:
Op deze foto zie je rechts de ballon en als het pruikje wat naar achteren zakt die je blauw door haar pony...
Zijn er nog andere oplossingen om een pruik niet te laten afvallen?
Alvast bedankt,
Minaide.
Last edited by Minaide on 01 Aug 2011 17:13, edited 2 times in total.
Home
Mariko ~ DollZone Ani
Mariko ~ DollZone Ani
Dat van dat zand heb ik ook nog nooit meegemaakt dus daar kan ik niet over meepraten , maar je kunt een wigcap kopen bij bijna alle company's hebben ze die , Lavender-Traces heeft hele goeie .
Coming soon :
none
@home : Stars (AOD An) Moon (AOD Meng Ya Qi) Deveny (MNF Ryoeul boy ) Adam (Unoa sist FP )
none
@home : Stars (AOD An) Moon (AOD Meng Ya Qi) Deveny (MNF Ryoeul boy ) Adam (Unoa sist FP )
-
Lavender-Traces
- SD16

-
FlowerGirl
- SD

DutchDevil had haar bjd naar texel mee genomen en foto's in het zand genomen, miss kan je haar is PMmmen??? 
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•
-
Starálfur
- Amber-kyou
- Moderator

-
Lavender-Traces
- SD16

-
dreamfairy
- *Puppetmaster*

Ik heb mijn popjes toen ik nog in Den helder woonde weleens meegenomen naar het strand. Heb er nooit problemen mee gehad. En ook nooit echt zand gehad tussen de joints. Dus kan makkelijk hoor. Ja oke je moet der niet gaan begraven ofzo. Maar denk niet dat je dat doet xD
Kun je niet gewoon een wit ballonnetje kopen?
Kun je niet gewoon een wit ballonnetje kopen?
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)
Wat betreft de pruik, twee woorden: Wig cap. Zoek er één die zoveel mogelijk bij de huidskleur van de pop zit. Mocht je een huiskleurige ballon tegen het lijf lopen zou dat ook nog kunnen, maar die zijn volgens mij vrij zeldzaam. 
Ik denk dat zand alleen een probleem geeft als...
* Je niet zelf kunt/durft te restringen.
Als er zand in de gewrichten of de binnenkant van de lichaamsdelen kruipt is het het makkelijkst om de pop gewoon even uit elkaar te halen, leeg te schudden en weer in elkaar te zetten.
* Je pop van een vrij zacht materiaal is gemaakt (materiaalverschillen per doll, ABS bijvoorbeeld is vrij zacht), want dan kunnen ze zandkorrels krassen veroorzaken. Let op met mooi weer! Niet alleen is teveel zon niet goed voor een pop, als ze warm worden worden ze ook zachter: Dan kan zand in gewrichten dus kleine beschadigingen opleveren.
Over het algemeen kun je ze best meenemen, maar zet ze op een (eigen) handdoekje tegen teveel zand, en zorg dat je ze af kunt dekken als het te warm word (neem een witte lap ofzo mee).
...Maar los van het zand- en warmteprobleem vraag ik me af wie er op je pop gaat letten als jij aan het zwemmen bent? Straks is een stel lolbroeken ermee aan het overgooien als je terug komt...

Ik denk dat zand alleen een probleem geeft als...
* Je niet zelf kunt/durft te restringen.
Als er zand in de gewrichten of de binnenkant van de lichaamsdelen kruipt is het het makkelijkst om de pop gewoon even uit elkaar te halen, leeg te schudden en weer in elkaar te zetten.
* Je pop van een vrij zacht materiaal is gemaakt (materiaalverschillen per doll, ABS bijvoorbeeld is vrij zacht), want dan kunnen ze zandkorrels krassen veroorzaken. Let op met mooi weer! Niet alleen is teveel zon niet goed voor een pop, als ze warm worden worden ze ook zachter: Dan kan zand in gewrichten dus kleine beschadigingen opleveren.
Over het algemeen kun je ze best meenemen, maar zet ze op een (eigen) handdoekje tegen teveel zand, en zorg dat je ze af kunt dekken als het te warm word (neem een witte lap ofzo mee).
...Maar los van het zand- en warmteprobleem vraag ik me af wie er op je pop gaat letten als jij aan het zwemmen bent? Straks is een stel lolbroeken ermee aan het overgooien als je terug komt...
Last edited by Puppit on 03 Aug 2011 11:03, edited 1 time in total.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.
Toevoeging aan post hiervoor:
als er plakkerig zand tussen de gewrichten komt, geen probleem. Niet teveel bewegen, en thuis even de onderdelen uitschudden.
Als je durft te restringen ofcourse. xD
Ik heb mijn doll zelfs eens in de zee gepleurd xD
als er plakkerig zand tussen de gewrichten komt, geen probleem. Niet teveel bewegen, en thuis even de onderdelen uitschudden.
Als je durft te restringen ofcourse. xD
Ik heb mijn doll zelfs eens in de zee gepleurd xD
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
@Dreamfairy:
een wit ballonnetje is ook een goed idee, maar die heb ik niet in huis. Zal er eens naar uitkijken als ik nog eens in de winkel ben. ^-^
@Puppit:
Je hebt me door.
Ik durf inderdaad nog niet restringen. Ik mag niet zover reizen om het samen met iemand te doen en om het helemaal alleen te proberen durf ik niet echt. Stel dat ik haar niet meer in elkaar krijg?
En ik heb een stacaravan aan de Belgische kust en het strand is daar niet zo heel ver van weg. Dan neem ik haar enkel mee voor foto's te trekken en weer terug naar huis.
@Kayren:
Was de elastiek daarna niet heeel vies? :'D
een wit ballonnetje is ook een goed idee, maar die heb ik niet in huis. Zal er eens naar uitkijken als ik nog eens in de winkel ben. ^-^
@Puppit:
Je hebt me door.
Ik durf inderdaad nog niet restringen. Ik mag niet zover reizen om het samen met iemand te doen en om het helemaal alleen te proberen durf ik niet echt. Stel dat ik haar niet meer in elkaar krijg?
En ik heb een stacaravan aan de Belgische kust en het strand is daar niet zo heel ver van weg. Dan neem ik haar enkel mee voor foto's te trekken en weer terug naar huis.
@Kayren:
Was de elastiek daarna niet heeel vies? :'D
Home
Mariko ~ DollZone Ani
Mariko ~ DollZone Ani
-
Starálfur
-
dreamfairy
- *Puppetmaster*

als je na schudden enz nog steeds niet al het zand uit die moeilijk te bereiken plekjes krijg: gebruik dan een droge aquarel penseel om het er uit weg te vegen (wanneer de doll droog is)
goedkope, maar goeie oplossingen om pruik op z'n plek te houden:
zoals eerder genoemd knip een witte ballon door midden.
Of naai met wit garen een (de ruwe kant) kant van klittenband op de binnenkant van de pruik. je kan de andere (fluffy) kant van het klittenband op je doll's headcap lijmen.
gebruik posterbuddy onder je headcap. (das dat spul wat je ook als eye-putty kan gebruiken.)
De meeste pruiken kan je gewoon uitwassen met baby-shampo. Gebruik lauw water zodat eventuele golven/krullen er niet uit gewassen worden.
Overigens als je je doll op een handdoek op het strant leg zal je echt niet zo veel last hebben van zand, of het moet erg waaien. (stuif-zand)
goedkope, maar goeie oplossingen om pruik op z'n plek te houden:
zoals eerder genoemd knip een witte ballon door midden.
Of naai met wit garen een (de ruwe kant) kant van klittenband op de binnenkant van de pruik. je kan de andere (fluffy) kant van het klittenband op je doll's headcap lijmen.
gebruik posterbuddy onder je headcap. (das dat spul wat je ook als eye-putty kan gebruiken.)
De meeste pruiken kan je gewoon uitwassen met baby-shampo. Gebruik lauw water zodat eventuele golven/krullen er niet uit gewassen worden.
Overigens als je je doll op een handdoek op het strant leg zal je echt niet zo veel last hebben van zand, of het moet erg waaien. (stuif-zand)
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”