merken..
Moderator: Café Mods
merken..
er zijn zo onwijs veel doll merken, maar wat vinden jullie nou de betere merken en wat nou de slechtere daar ben ik wel benieuwd naar.

-
pinky-lady
- SD

- Amber-kyou
- Moderator

Have fun looking:
http://dollfie.startkabel.nl/
Er bestaat geen slecht en goed doll merk, wel mindere en betere kwaliteit.. maar dat zie je aan de prijs!
http://dollfie.startkabel.nl/
Er bestaat geen slecht en goed doll merk, wel mindere en betere kwaliteit.. maar dat zie je aan de prijs!
-
BlackDragon
- Sabik

er zijn geen slechte merken, er is wel veel verschil in balans en poseerbaarheid.
Uiteraard maakt het ook verschil uit welk land een Doll komt.
In Japan en Korea zijn de grondstof- en produktieprijzen evenals verzendkosten hoger dan in China, dat merk je ook aan de prijs
Verder speelt de hoeveelheid resin (gewicht) en de soort resin ook een rol bij het vaststellen van een prijs. Er zijn vele soorten resin die ook heel verschillend in prijs zijn.
Uiteraard maakt het ook verschil uit welk land een Doll komt.
In Japan en Korea zijn de grondstof- en produktieprijzen evenals verzendkosten hoger dan in China, dat merk je ook aan de prijs
Verder speelt de hoeveelheid resin (gewicht) en de soort resin ook een rol bij het vaststellen van een prijs. Er zijn vele soorten resin die ook heel verschillend in prijs zijn.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"
En de verschillende merken zijn soms ook verschillend in joints ed. En de één vind t ene soort joints fijner, en de ander weer n heel ander soort. Dus daar kijk ik dan ook weer na. En naar hoe t lichaam eruitziet. Want ik vind het fijn als de lichamen toch een beetje kloppen. En zo kijkt eenieder weer naar andere dingen, en natuurlijk zijn de gezichtjes belangrijk, en de hele doll. En als je verliefd word, kan je niet veel anders meer. Dolls kunnen veeleisende wezens zijn hoor!
Maargoed, het is dus niet zozeer alleen de kwaliteit waar je bij de verschillende merken naar kijkt, maar ook naar wat je zelf graag wilt. Qua lichaam, hoofdje, kleur, joints, etc!!!
Maargoed, het is dus niet zozeer alleen de kwaliteit waar je bij de verschillende merken naar kijkt, maar ook naar wat je zelf graag wilt. Qua lichaam, hoofdje, kleur, joints, etc!!!
even een kleine correctie: er zijn wel slechte merkener zijn geen slechte merken
Het gebeurt soms dat een bedrijf ontstaat waar ze recasts doen, slechte middelen gebruiken of die oplichters zijn.
Als je een bedrijf/ doll heb gevonden, kijk dan of je info erover kan vinden. Als je nergens info kan vinden kan je altijd nog even navragen.
Nou worden de meeste van dit soort bedrijven meestal wel snel bekend als zijnde fraudent, maar je zou niet de eerste zijn die verleid wordt met mooie beloftes om vervolgend opgelicht te worden.
Gebeurt helaas steeds meer, de hoeveelheid mensen in de hobby groeit waardoor het steeds interesanter wordt voor oplichters.
Maar zolang je gezond verstand gebruikt en advies vraagt als iets verdacht lijkt zou je zonder zorgen een mooie eerste doll moeten kunnen aanschaffen
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."
-
BlackDragon
- Sabik

@ Ezorra,
Als ik spreek over er zijn geen slechte merken, bedoel ik uiteraard niet de malafide bedrijven.Daar wil toch niemand met gezond verstand zaken mee doen:)
Ik heb het over de nette reguliere bedrijven die veelal vertegenwoordigd worden door agenten wereldwijd.
Of hele bekende zoals Soom en Volks.
Als ik spreek over er zijn geen slechte merken, bedoel ik uiteraard niet de malafide bedrijven.Daar wil toch niemand met gezond verstand zaken mee doen:)
Ik heb het over de nette reguliere bedrijven die veelal vertegenwoordigd worden door agenten wereldwijd.
Of hele bekende zoals Soom en Volks.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"
Owjah, de merken waar ik dolls van heb:
Angell-Studio (fantastische lichamen, zeer stevig maar ook zeer fijn gevormd, poseert fantastisch, beide zijn double jointed, maar 1 hele, en t hoofdje vand e ander zijn nog onderweg.)
Doll Factory (MSD, ook heel fijn lichaam, double jointed, met locks in de joints. Poseert fantastisch, wanneer ze er zin in heb, en is echt te schattig!)
P.T.Doll (een nieuw merk, maar heb goed contact met de dealer liwenjie, en de foto's zien er erg mooi uit, zodra ik dr heb wil ik denk ik een meet doen, zodat zij die dat willen dr lichaam met eigen ogen kunnen komen keuren, wat natuurlijk nog beter is dan alleen owner-pictures, want iedereen let weer op andere dingen.)
Ik vind Minoru-world en Bluefairy erg interessant, wellicht dat er daarvan nog een doll komen zal, in de toekomst, maar ik zit ook over een tiny van Bobobie of Resinsoul te denken, ik heb er al eens 1 gezien, en die zijn bijzonder gedetailleerd, hebben hele fijn en goedwerkende gewrichten, en sommigen zijn erg schattig.
Ik ben nog lang niet uitgeleerd in de BJD-wereld, en mijn doll familie is ook nog lang niet compleet.
Angell-Studio (fantastische lichamen, zeer stevig maar ook zeer fijn gevormd, poseert fantastisch, beide zijn double jointed, maar 1 hele, en t hoofdje vand e ander zijn nog onderweg.)
Doll Factory (MSD, ook heel fijn lichaam, double jointed, met locks in de joints. Poseert fantastisch, wanneer ze er zin in heb, en is echt te schattig!)
P.T.Doll (een nieuw merk, maar heb goed contact met de dealer liwenjie, en de foto's zien er erg mooi uit, zodra ik dr heb wil ik denk ik een meet doen, zodat zij die dat willen dr lichaam met eigen ogen kunnen komen keuren, wat natuurlijk nog beter is dan alleen owner-pictures, want iedereen let weer op andere dingen.)
Ik vind Minoru-world en Bluefairy erg interessant, wellicht dat er daarvan nog een doll komen zal, in de toekomst, maar ik zit ook over een tiny van Bobobie of Resinsoul te denken, ik heb er al eens 1 gezien, en die zijn bijzonder gedetailleerd, hebben hele fijn en goedwerkende gewrichten, en sommigen zijn erg schattig.
Ik ben nog lang niet uitgeleerd in de BJD-wereld, en mijn doll familie is ook nog lang niet compleet.
LOL tja zo begint het altijdhaha ojeeee ik heb mijn eerste al besteld :P
ik begon laatst al over mijn 2e bij men moeder en heb men eerste nog niet eens binnen dus kreeg een gezich van,,, 2e????
Zelf heb ik 1 dollzone en een tweetal hybrids met dollzone parts, ik vind het een fijn bedrijf.
maar ik heb over geen van de bedrijven waar ik heb besteld te klagen.
Home: Haplo -DS , Cychwynn -IH , Sentinial -MD , Aithne -FL , Branea -Soom , Josephine -DZ , Twiddy -FL, Oisín -Soom, Merlix-Soom, Lavanya- Soom, Oreo- AE, Anúna- DOD, Sahira- FL, Dhakiya- IH, Dollshe Husky, Hound and Bernard heads
Muahahahaha,,,
Tja, ouders, ik weet precies wat je bedoeld.
*doet n poging tot onschuldig kijken*
Laat ik mn moeder maar niet vertellen dat er al n volgende in de maak is, terwijl de eerste nog niet eens binnen is, en de tweede nog niet compleet is, en alleen de derde hier nu al n tijdje thuis is en n beetje eenzaam aan het zijn is.
Lalalalala,, maargoed, je moet je dolls ten allen tijde te vriend houden, en Arriane wil n klein zusje, dus ben alweer druk bezig te kijken wie ik binnen kan halen, met mn budget, en die n beetje in mn familie passen zou. (als dat lukt word dat nummer 5.....)
Maar ik heb nog geen Dollzone.
Ow, maar mn ervaringen met Dollzone, de event Momo van Wuzziej is heel schattig, zit goed in dr elastiek, en heeft goede joints. Dr recentere nieuwe msd's die van Dollzone zijn zitten ook goed in de joints en elastieken, en dr gozer (70+) is opzich ook niet onaardig, al heb ik het niet zo op zn body joint. Die wil soms bijten, of gewoon vaag gaan zitten. (het onderstuk wil eruit springen?? Ik weet niet goed hoe ik t uit moet leggen.)
Maar op zich hebben ze mooie dolls, en mooie lichamen.
En de joints zijn ook prima. Ik ben er gewoon nog geen van hun tegengekomen waar ik echt verliefd op geworden ben.
(Momo (11cm) was net te klein voor Lana om echt fijn mee te kunnen knuffelen, dus er gaat n kleintje van rond de 20cm komen, misschien iets kleiner,, en dan wil ik ooit ook nog s n tweeling van yosd of iets groter formaat.
Lalalalalalala.. En dat is dan alleen nog over de kids he!
Dus succes ermee! *smiles*
Tja, ouders, ik weet precies wat je bedoeld.
*doet n poging tot onschuldig kijken*
Laat ik mn moeder maar niet vertellen dat er al n volgende in de maak is, terwijl de eerste nog niet eens binnen is, en de tweede nog niet compleet is, en alleen de derde hier nu al n tijdje thuis is en n beetje eenzaam aan het zijn is.
Lalalalala,, maargoed, je moet je dolls ten allen tijde te vriend houden, en Arriane wil n klein zusje, dus ben alweer druk bezig te kijken wie ik binnen kan halen, met mn budget, en die n beetje in mn familie passen zou. (als dat lukt word dat nummer 5.....)
Maar ik heb nog geen Dollzone.
Ow, maar mn ervaringen met Dollzone, de event Momo van Wuzziej is heel schattig, zit goed in dr elastiek, en heeft goede joints. Dr recentere nieuwe msd's die van Dollzone zijn zitten ook goed in de joints en elastieken, en dr gozer (70+) is opzich ook niet onaardig, al heb ik het niet zo op zn body joint. Die wil soms bijten, of gewoon vaag gaan zitten. (het onderstuk wil eruit springen?? Ik weet niet goed hoe ik t uit moet leggen.)
Maar op zich hebben ze mooie dolls, en mooie lichamen.
En de joints zijn ook prima. Ik ben er gewoon nog geen van hun tegengekomen waar ik echt verliefd op geworden ben.
(Momo (11cm) was net te klein voor Lana om echt fijn mee te kunnen knuffelen, dus er gaat n kleintje van rond de 20cm komen, misschien iets kleiner,, en dan wil ik ooit ook nog s n tweeling van yosd of iets groter formaat.
Lalalalalalala.. En dat is dan alleen nog over de kids he!
Dus succes ermee! *smiles*
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”