Eerste aankoop angsten 0,0

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Uselessboy
YoSD
YoSD

Eerste aankoop angsten 0,0

Postby Uselessboy » 15 May 2011 17:08

Ik zit al een redelijke tijd op dit forum, en heb al bijna jaren zitten te azen op 1 specifieke pop om haar in mijn armen te krijgen; de kans heb ik nu. (met mijn vakantiegeld)
maar ik twijfel, niet om logische redenen van "het is duur" of dat soort dingen; mijn twijfel zit hem min of meer in hoe anderen naar me zullen kijken als ik rondloop met deze doll, of uberhaupt als ik haar heb.
http://shop.fashiondoll.nl/product_info ... ts_id=5252

ik wilde daarom eigelijk vragen of er mensen zijn hier die met zelfde gevoelens hebben rondgelopen op de vooravond van jullie eerste aankoop, en hoe mensen daarop reageerden en misschien tips om mij te helpen beslissen omdat de doll die ik wilde al was afgeprijsd naar 300 en in voorraad is, ik wil mijn slag slaan, maar tegelijkertijd word mijn hand gestopt door het aanblik van mensen... snap je?
Ik weet dat ik het heel dramatisch en poetisch uit, maar dat is een beetje een tik van mij, omdat ik vaak heb gemerkt dat als ik zeg "ik ben bang om hem te kopen omdat mensen me dan verkeerd aankijken" het meeste commentaar dat ik krijg "dat is omdat je verwijfd bent" zal zijn.

dus heeft iemand hier een steun of een gelijknamige ervaring gehad? Ik zou het graag willen weten....

ook: hoe gaat een aankoop precies in zijn werk? ^,^;;
eerste aankoop = geen ervaring in dat soort dingen xD

Starálfur

Postby Starálfur » 15 May 2011 17:17

Over dat aankopen: dat staat op de site van Think Pink uitgelegd en anders kun je hen een mailtje sturen of hier specifieker een vraag stellen ^^

Je twijfel snap ik helemaal. Ik schaam me heel snel voor iets en hou er niet van als er mensen naar me kijken. Dat is een reden dat ik buiten nooit met m'n dolls rondloop.
Maar ik denk dat je vooral bedoelt hoe er naar je wordt gekeken als man/jongen met doll? Er wordt toch wel naar je gekeken als je een doll vast hebt, vooral uit nieuwsgierigheid. Mensen kunnen misschien denken: 'wat een rare jongen met een pop', maar als mensen je raar willen vinden, vinden ze daar altijd wel een reden voor. Ik persoonlijk vind het wel leuk een jongen/man met een doll te zien, omdat dat als minder logisch wordt gezien en het toch zelfvertrouwen uitstraalt ^^

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 15 May 2011 17:18

Hey :)

Het gaat er natuurlijk om wat jij zelf denkt, maar mensen zullen je wel na kijken als je met wat voor doll over straat loopt. In het begin zul je daar even aan moeten wennen (helemaal als jongen zijnde, dat geeft toch nog een beetje meer rare reacties bij mensen) maar misschien krijg je zelfs wel hele leuke complimentjes over dat je met een doll over straat loopt.

Na een tijdje zul je je er zeker ook zelf wel beter bij voelen, en dan zul je merken dat het je niet meer zoveel uit maakt dat mensen je aanstaren.

De doll die je laat zien staat op het moment in de winkel zoals op deze afbeelding:
http://shop.fashiondoll.nl/images/items ... drui10.JPG
(ik weet dat, omdat ik zelf als vrijwilliger bij tp werk)
En ze is echt een plaatje irl.

Als jij er zeker van bent, dat jij die klik met deze doll hebt, dan zou ik haar zeker kopen, omdat jij blij met haar moet zijn, en niet iemand anders.

Vaak als ik met een doll over straat loop en ik merk dat mensen me dan raar aan kijken dan denk ik bij mezelf: ja, je mag staren, ik zie je voor de rest van mijn leven toch niet meer, dus mijn zaken zijn mijn zaken.

En als je via de website besteld kun je haar gewoon in je winkelmandje doen en dan wijst de rest zich vanzelf, en na betaling sturen wij haar je zo snel mogelijk toe.
Ook kun je natuurlijk kiezen om langs te komen in de winkel, dan kun je gelijk kijken of je in het echt ook die klik met haar hebt, en dan kun je haar in de winkel betalen.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn lap text :)
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

serid13
SD16
SD16

Postby serid13 » 15 May 2011 17:30

Hoi Uselessboy,

Ten eerste, ik heb laatst voor t eerst n doll gekocht, en tja, dat gaf een gigantische adrenaline-kick. (waardoor die precies veroorzaakt werd, weet ik nog steeds niet helemaal, maar t feit blijft *grins*)

Ik ben met je van mening dat dat zeker een hele mooie en bijzondere Doll is!

Echter ik ben ook van mening, dat het erom gaat hoe jij je erbij voelt. immers, het is jouw leven, het is jouw geld, en het is straks ook, jouw doll.
Natuurlijk is het leuk als mensen positieve reacties geven, en minder leuk als ze negatieve reacties geven. Maar als jij zeker van jezelf bent, en er blij mee bent, dan straal je dat uit, en dan zullen mensen die er negatief over denken, vaker hun mond houden, en zul je zien dat je juist veel positieve commentaren aantrekt.

Want heel veel mensen vinden het leuk, ook om te zien dat je anders dan de anderen durft te zin, dat je voor je eigen interesses durft uit te komen, of gewoon omdat het apart is, en er leuk/bijzonder uitziet.
Je zult het zien.

En zelfs als je je doll heb, kan je er nog voor kiezen of je die al dan niet overal mee naartoe sleept, of dat je die alleen op festivals en beurzen en meetings meesleept, of dat je die alleen maar thuis houd, dat is per persoon verschillend.

Als ze je al zo lang zo heel erg aanspreekt, en je gevoel bij haar is goed, en je kan het geld nu missen, dan zou ik zeggen; doen!
Maar het is jouw geld, en jij moet uiteindelijk zelf de keuze maken.

Één voordeel in deze hobby is wel, dat met bijzondere dolls, zoals deze, de waarde niet snel achteruit gaat, dus mocht het uiteindelijk echt niets voor je zijn, zal je waarschijnlijk alsnog wel een redelijke prijs voor dr terug kunnen krijgen.

Maar als je van haar houd, als je haar al zo lang zo graag wilt hebben. Dan is het mijn mening, dat je best een beetje lak aan die andere mensen hebben mag. Want zij leven immers niet jouw leven? Zij voelen niet wat jij voelt?
Iedereen is anders, en iedereen is uniek. Verwijft? Wat is dat,, het is slechts een woord, een woord dat mensen die snel oordelened zijn, soms aan andere mensen geven die ze niet begrijpen, en waarbij ze niet de moeite nemen die persoon te willen/proberen te begrijpen.
Zou je alleen om wat zulk soort mensen misschien zouden kunnen gaan zeggen, maar geen doll kopen? Ook als het kopen van zo'n doll je gelukkig zou kunnen maken?

Lieve schat, volg alsjeblieft je hart, en probeer je wat minder aan te trekken van wat anderen zeggen en/of denken. Dat zou je zoveel meer vrijheid geven! Dat zou zo een stuk stress schelen! Als je gewoon kan doen wat je wil doen, zonder telkens te denken, goh wat zouden ze daar wel niet van zeggen.
Jij mag je leven leiden, jij mag doen wat je hart je ingeeft.
En natuurlijk kan je soms een fout maken, maar wat is een fout? Eigenlijk bestaan er geen fouten, want van elke stap die je zet, leer je, van elke keuze die je maakt.
Als je helemaal niets meer zou durven te doen, alleen om wat een ander misschien zou zeggen, zou je jezelf opsluiten, zou je stil komen te staan, en zijn die anderen dat waard? Dat je stopt te 'leven' alleen omdat zij mogelijk iets zouden kunnen zeggen over iets wat jij zou willen doen?
Alsjeblieft,, laat hun niet jouw leven vergallen lieverd.
Dat zijn ze niet waard. Ze denken er vaak niet eens bij na als ze iets negatiefs zeggen, en ze staan er zeker niet bij stil of ze je pijn doen ja of nee. Dat boeit hun echt niet hoor, en als t ze al wat doet, zullen ze t eerder grappig vinden dan wat anders. Gun ze die lol niet, want dat is geen goede lol.

Okay,, dit is veel en veel meer dan je gevraagd had, sorry als ik je ermee overrompel. Maargoed,, doe dus wat je hart je ingeeft, als jij die doll wil, en je hebt t geld, dan zou ik er gewoon voor gaan. Je houd nu al van die doll, dus wat dat betreft zit t wel goed. En die andere mensen? Die moeten zelf maar weten wat ze doen,, tis jouw leven, niet het hunne.

Greetz,

Serid13 / Helene-Mescal Plakman

Uselessboy
YoSD
YoSD

Postby Uselessboy » 15 May 2011 17:52

mijn eigelijke angst is niet dat mensen op straat raar kijken, maar de mensen die ik al ken o///o
En dit is voor mij ook een heel nieuw gevoel, dat is wellicht waarom het zulke drukking op mij heeft.

en is er een mogelijkheid om haar opzij te laten leggen voor op Dolliverse ofzo, want daar wilde ik sowieso naartoe met m'n vriendin =^,^=

knoop *HAK*

Ik hoooop zo erg dat ik alle geld bij elkaar weet te scharrelen ervoor, om alle kosten voor een gehele aankoop te kunnen dekken. dus inclusief pruik eventuele kleren en de rest.

heel erg dank voor de steun en advies van de mensen hier.
dan nog een klein vraagje om het af te leren.
Kan iemand me zeggen hoeveel geld ik rekening mee zou moeten houden als ik die aankoop op Dolliverse zou maken... ? zou 400 genoeg zijn of heb ik meer nodig? (treinkaartje, entree, buskaart, eten, doll, kleren(eventueel) pruik(eventueel) etc etc o.o)

nogmaals heel erg bedankt voor de adviezen en tips en pep-talks. o///o

Uselessboy

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 15 May 2011 18:25

Het ligt er helemaal aan wat je allemaal voor haar wilt kopen op dolliverse.
Je kunt ook op de site vast wat dingen uitzoeken, en uitrekenen hoeveel ze met die spulletjes erbij kost.

Ook kun je de winkel mailen voor een lay-away, (in delen afbetalen) als je dat liever wilt, of misschien kun je overleggen of Joyce/Marcia (de eigenaressen) haar voor je achter willen houden en dat je een deel aanbetaald, zodat je zeker weet dat ze er nog voor je is met dolliverse, en dat je dan de rest betaald.

In elk geval, zoals Serid al zei, het is jouw keuze, en ook al vinden andere mensen je raar, jij moet blij zijn met je aankoop, en je bent echt niet de enige jongen met dolls! Hier op het forum zitten er ook meerderen (waaronder mijn vriend, Versavi, die nu op zijn 4e doll aan het wachten is.)

Als je besluit haar te kopen, hoop ik dat je lang plezier van haar hebt, want dat is je echt gegund.

en wees niet bang voor wat bekenden van je vinden, ze wennen er wel aan, en anders hebben ze pech ;)

(ik vind het ook altijd leuk als iemand niet zoals anderen is, en zich durft te ontwikkelen in zijn eigen hobbies/stijl, dus maak je niet bezorgd om wat andere mensen vinden, maar kies voor jezelf)
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

dernhelm
SD13
SD13

Postby dernhelm » 15 May 2011 18:34

Mensen zullen je na staren en lachen en sommige vrienden zullen je voor gek verklaren. Maar, mensen die oprecht om je geven zullen weten zodra jij met die pop in je handen staat dat het zo moet zijn. Want die glimlach en die schittering in je ogen gaat er echt niet meer af. Als je al zo lang twijfelt over deze specifieke pop en je kunt het je financieel veroorloven, zeg ik DOEN!

Grootmoeders spreuk: Doe wat je wilt, gelult wordt er toch
thuis:
Mata Flanagan met zijn artificial personal assistant O.W.N.E.R & fryske spruit Aafke

serid13
SD16
SD16

Postby serid13 » 15 May 2011 18:36

Of je aan 400 genoeg zou hebben hangt idd af van wat je voor dr hebben wil, en idd als je op de webshop van think pink al gaat kijken, en in een winkelmandje doet, kan je zien op hoeveel je uitkomt. De ene pruik is nu eenmaal duurder dan de ander, en hetzelfde geld voor de kleding.

Wat betreffend je treinkaartje, ik weet niet waar je vandaan komen moet en ik weet ook niet of je voltarief reist of dat je een kortingskaart hebt, dus daar kan ik niets over zeggen.. Eten en drinken kan je ook zelf meenemen, dan scheelt dat weer, dan hoef je dat daar niet te kopen.
Qua entree, raad ik aan om al te bestellen en betalen, dan weet je tenminste zeker dat je erin komt, gezien dat we toch een maximum hebben aan het aantal mensen dat we binnen mogen laten, ivm veiligheidsregels enzow.

Ook heeft Rooziej al als tip gegeven dat je bijvoorbeeld kan vragen met een aanbetaling of think pink je doll voor je apart wil houden. En idd Layaway (in delen betalen) is ook een optie. Maar ik snap best dat je haar op Dolliverse gelijk mee wilt nemen!

En betreffende de reacties van de mensen, zelfs als het mensen zijn die je kent. eey, ze moeten je in je waarde laten. Als ze je omlaag gaan halen omdat je anders ben dan hun, dan zijn het geen echte vrienden.
Maar ik snap het wel hoor, ik heb t ook wel eens, en idd als het gaat om personen die je kent, is het nog wat lastiger, dat weet ik. Maar dan nog, tis jouw leven, tis jouw geld, en als jij haar wil hebben, moet jij ervoor gaan!!

EDIT: Sluit zich aan bij Dernhelm!

Uselessboy
YoSD
YoSD

Postby Uselessboy » 15 May 2011 19:07

*sniff sniff* .. o.o I smell a tolkien-fan
rare opmerkinkjes terzijde
ik ben nogal raar in mijn omgang met geld vaak, omdat ik ook vaak dingen nijg te kopen die binnen mijn "overgebleven budget" zitten. (ik houd 2 a 3 belangrijke dingen in mijn hoofd, en koop die. Wat overblijft van het geld gaat dan naar die dingen. Deze gedraging heb ik mijzelf aangeleerd om zeker te zijn van wat ik in ieder geval wil hebben kan hebben)

Ik wilde ook snel bestellen en betalen, maar aangezien dit binnen de zelfde financiele maand valt, valt dit toch binnen mijn berekeningen.
De Doll zelf kan ik zeker betalen, maar de 100 euro spare is denk ik heel hard nodig... o.o toch? des noods neem ik haar eerst naakt mee tenzij er iets mee word gegeven bij de aankoop, zoals kleren ofzo o.o, of een doekje.

en grootmoeder is geniaal xD

mijn besluit van aankoop staat nu vast, als in, rotsvast zonder kans op verandering behalve door financiele problemen, en zelfs dat zou alleen de aankoop datum veranderen, en zou ik met al mijn financiele macht haar op me laten wachten tot ik haar afbetaald heb. (jeetje, zo over haar praten klinkt bijna als slavenhandel xD)

DragonElf
SD
SD

Postby DragonElf » 15 May 2011 19:08

Maakt niet uit wat sommige keuzen mensen maken, of het een doll is, muziek is, kleding, schoenen, je haar. Overal zijn er zeurkousen.

Oftwel dernhelms grootmoeders spreuk!

Gewoon pech voor anderen die het niet leuk vinden. Het is jouw leven en jouw doll. :)
Waarom zou een man met een doll verwijfd zijn en een meisje wel met autotjes, voetbal, robots ofzo mag spelen?
Zoals Serid zei: als je vrienden echt dom gaan doen zijn het idd geen echte vrienden. Mijne zouden echt het geld er niet voor uitgeven, maar ze vinden mijn dolls gaaf. (En ze weten toch als ze het toch niks vinden mij het niet boeit)

Over je keus: het is een erg mooie doll! :)
Dolls at home: Ethan,Brandon,Shane,Tyrone
Buddydoll Elisha for sale

serid13
SD16
SD16

Postby serid13 » 15 May 2011 20:04

Gefeliciteerd, met je keuze.
Geef ik je nog een tip, als je zeker weet dat je het geld voor haar heb. Betaal haar nu vast, en vraag dat Joyce en Marcia haar voor je meenemen naar Dolliverse, dan kan niemand haar meer voor je neus wegpikken.
En dan kan je daar altijd nog kijken of je nog een pruik of kleding voor dr kopen kan.

BTW. wie dacht je dat n Tolkien-fan was? *kijkt vragend* nou ben ik nieuwsgierig,,

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 15 May 2011 20:06

Mijn vrienden en ouders verklaarden/verklaren mij voor gek toen ik mijn eerste doll ging kopen. Ook toen ik haar had heeft het een tijd geduurd voordat ze het accepteerde.
Nu zijn ze wel gewend dat ik 'abnormale' dingen doe. Nu heb ik vrienden die ook dolls hebben, die het accepteren, maar het niet boeit. En vrienden die het nog steeds raar vinden, maar dat is ook de reden dat ze van mij houden.

Zelfs mijn ouders die het nog steeds gekkenwerk vinden om zoveel geld/tijd erin te steken die 'snappen' het. Mijn vader heeft het langste erover gedaan tot ik het vergeleek met zijn motor en motorclub, waar hij ook veel tijd/geld aan besteed.

Ik zeg, doe gewoon wat je wil doen. Mensen die écht om je geven zullen het accepteren en misschien zelfs begrijpen.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

serid13
SD16
SD16

Postby serid13 » 15 May 2011 20:16

Nya, mijn ouders snappen het ook niet, en vinden t ook zonde van t geld, maar ze hebben zoiets van, als jij er blij mee bent...
En ik heb al 1 vriendin ermee aangestoken (Danae_Raven), en ik heb nu hier op t forum ook al meerdere vrienden gemaakt, en er zijn er buiten t forum nu ook n paar die t ergens wel erg interessant beginnen te vinden.
Nya, en ik ben gewoon n apart geval, (and proud of it!)

Kijk niet raar op, als je vrienden eerst misschien een beetje vreemd opkijken, maar dat er uiteindelijk misschien wel een paar zijn die het zelf ook cool gaan vinden. En ik weet eker dat als ik n gozer met een dol tegen zou komen, ik die aan u spreken, want ik vind t cool als je voor jezelf durft uit tekomen en doen wat jij wil doen. (zelfde geld overigens ook voor meiden hoor!)
Ik spreek altijd lui aan die er anders bijlopen, die vind ik cool!

dernhelm
SD13
SD13

Postby dernhelm » 15 May 2011 20:17

wat kun je doen voor 300,-

-1 keer uit een vliegtuig springen
-ontharingsbehandeling van oksels, benen en bikinilijn
-een overnachting in een luxe bruidsuite
-een mooie fles wijn leegdrinken
-een raskat in huis halen
-een design stoel kopen voor in de living
-een weekendje lowlands
-paar mooie wandelschoenen
-een Ipod Touch van 64 Gb
-een nacht helemaal naar de *@#!!$^%! gaan op een vet hardcore feest

Je geeft het maar 1 keer uit.
Ik heb alle bovenstaande dingen niet nodig dus gooi ik het over de balk bij thinkpink :P
thuis:
Mata Flanagan met zijn artificial personal assistant O.W.N.E.R & fryske spruit Aafke

serid13
SD16
SD16

Postby serid13 » 15 May 2011 20:21

*schiet in de lach om Dernhelm's opmerking*

Dat vind ik n goede van je Dernhelm!
En idd, ik heb dat alles ook niet nodig, dus ik kies ook mooi voor de Dolls!!!!

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”