bovenbeen joint mod

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Moonzzz
SD
SD

bovenbeen joint mod

Postby Moonzzz » 15 Mar 2011 22:41

Ik wil denk ik de resinsoul ya (mei human) kopen maar zij heeft geen bovenbeen (draai) joint.

is het mogelijk om die te modden??

ook kan ze met beide body joints niet naar voren buigen is dat ook mogelijk?

zo ja hoeveel gaat dat dan ongeveer kosten??

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 16 Mar 2011 09:18

het is mogelijk, maar... erg moeilijk.

voor de beide body joints zou ik proberen of hotglueën helpt, maar ik zou gewoon voor je droomdoll gaan en dan kijken of wat je gehoord/gelezen hebt, waar is. Misschien poseert ze wel precies zoals je wilt, dan is modden helemaal niet nodig.

En anders Holyvirus even PM-en, zij is de doll-modder hier. :'D

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 16 Mar 2011 09:32

Joints modden is niet echt makkelijk.
Je zou dan beter een hybrid kunnen maken. Dus het hoofdje kopen en er een ander (beter poserend) lichaam onder zetten.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 16 Mar 2011 09:32

Ik zou ook eerst even hotglueen en restringen kan ook nog wel eens helpen.
Coming soon :
none

@home : Stars (AOD An) Moon (AOD Meng Ya Qi) Deveny (MNF Ryoeul boy ) Adam (Unoa sist FP )

Moonzzz
SD
SD

Postby Moonzzz » 16 Mar 2011 17:18

hmm..

ik zal wel even kijken als ik de doll heb

(het is wel jammer dat als je een los hoofdje en lichaam koopt niet gelijk weet of het hoofd er wel op past en dan krijg je er ook geen ogen bij)

ooh het is zoo moeilijk!!

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 16 Mar 2011 17:31

Als het van het zelfde merk is dan past het zeker wel hoor! Maar je kunt ook een Hybrid maken. maar dan moet het wel matchen natuurlich.
Coming soon :
none

@home : Stars (AOD An) Moon (AOD Meng Ya Qi) Deveny (MNF Ryoeul boy ) Adam (Unoa sist FP )

Moonzzz
SD
SD

Postby Moonzzz » 16 Mar 2011 17:39

hmm ik ging even kijken maar ik kan bij resinsoul geen lossen hoofdjes vinden.

wel het lichaam van dollzone die ik mooi vind maarja. zonder hoofd is dat ook raar XD

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 16 Mar 2011 19:51

Op Den of Angels kan je informatie vinden voor hybrids te maken.
Vaak staan op de sites ook de maten. Als de Neck Circumference overeenkomt dan past het vaak wel, maar je moet vaak ook kijken of de resinmatch goed is.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 16 Mar 2011 20:46

Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over een upper leg joint. Het is redelijk makkelijk als je deze tutorial volgt http://www.denofangels.com/forums/showt ... ight=joint

Of nog makkelijker: http://www.denofangels.com/forums/showt ... ight=joint

Ik zou bij de eerste eerder Epoxie gebruiken dan milliput omdat ik daar nog geen ervaring mee heb... Dat is 15-20 euro per potje(de epoxie). Ook heb je dus iets nodig om te zagen en bescherming tegen de giftige stof die er van af gaat komen. Een goed stof/gif masker. Ik weet niet precies hoeveel die kosten... Een paar tientjes? En je kan ze halen bij een bouwmarkt.

Hopelijk heb je er wat aan :)

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 16 Mar 2011 21:00

Voor een beginner is dit wel een heftige onderneming. En zo makkelijk lijkt het ook niet, zeker niet als je nog nooit een multitool/dremel in handen heb gehad of ooit eerder in resin heb gehakt. Het is ook niet zo ff gedaan. Er komt nl ook veel resin vrij, dus het is ook extra op letten op de gezondheid. Een p2 stofmasker is wel een must. En voor de geur met koolstoof laag is helemaal fijn. (Ik gebruik zelf voor de zware karweien nu een A1/p2 halfgelaatsmasker. Totale kosten kwam ik al snel tegen 60 euro aan, omdat de A1 filters een maand houdbaar zijn)

Persoonlijk vind ik beenjoints maar lastig. Ik heb twee dolls die ze hebben. Bij mijn tiny vind ik het wel schattig, maar het beweegt echt alle kanten op. Bij mijn EID superhero body (grote superman lichaam) is het echt irritant, maar het helpt weer met zitten. (maar ook alleen omdat het lichaam gewoon niet wil zitten door de kontschelpen >.>)

Ps Milliput en Aves Apoxie zijn ongeveer het zelfde. Alleen Milliput superfine white is wat harder en droogt sneller, maar het schijnt dat Aves Apoxy superfine white ook zo is.

Maar goed terug op het lichaam. Het mooist is natuurlijk als het lichaam zo van de fabriek komt ;) Resinsoul schijnt wel redelijk met wat andere companies te matchen (Bobobie in iedergeval) en het hoofdje kan altijd bijgekleurd worden door middel van een face-up om met het lichaam te matchen. Met wat research komt je er ook. ;)

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 16 Mar 2011 21:30

Tnx voor de toevoeging Holyvirus^^

En sorry als ik een beetje simpel over kwam... Ik ben nou eenmaal een echte doe het zelver dus in mijn ogen is het niet zo heel moeilijk XD Ik heb niet eens een dremel dus ik zou het met een gewoon zaagje doen en dan alles uit carven/schuren met de hand...

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 16 Mar 2011 21:45

@Draiki: Geen probleem ^^ Voor de doe-het-zelver is het natuurlijk wel vanzelfsprekend ;)

Moonzzz
SD
SD

Postby Moonzzz » 17 Mar 2011 00:15

ik kan niet op DoA daar heb ik geen account..

hmm dat klikt alsof het niet in mijn butged gaat passen (ik heb ook überhaupt nog nooit een doll vastgehouden)

wel heel erg bedankt voor de tips.

is er miss iemand die ervaring heeft met resinsouls??
ze zijn naar verhouding namelijk aardig goedkoop.
dus zijn ze ook goed van kwaliteit (bijv met poseren en uiterlijk en dat soort dingen)

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 17 Mar 2011 04:14

Ja ik heb een RS long elf . En de face up ziet er uitstekend uit . Hij moet nog gerestringed worden want hij kan nog niet staan . Maar hij is een hound dit dat is te begrijpen . En de normal skin kleur die ik heb matcht met mijn yellow skin aod An . Want ik kan je Angel of dream ook aanraden . Want dat is ook wel een company waar ik zeer tevreden over ben .
Coming soon :
none

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 17 Mar 2011 10:37

@moonz: Ik zou gewoon vragen hoe duur Holyvirus is. Als ze het doet. Anders spaar ervoor

@Esmee: Grote maakt niet uit. Sommige hounds zijn steviger dan mijn BC gun een tiny. Ligt gewoon aan het merk en de restringing. RS is altijd floppy en kan niet staan als je der nieuw krijgt. Zo krijg je de doll gewoon binnen.

Een vriendin van mij heeft een RS Mei. En heb wel eens wat met der gekloot. Vind zelf ze poseert redelijk. Vind alleen dat het lichaam nogal dun is. En vind ze vrij snel een staar effect krijgt als je niet de juiste ogen hebt. En vind der lichaam vrij ongedetailleerd en eigenlijk niet goed in verhouding.
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

Return to “Vragen en tips”