Vleugeltjes vastzetten

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Gait
Moderator
Moderator

Vleugeltjes vastzetten

Postby Gait » 21 Feb 2011 21:37

Hallo,

Ik wil voor mijn nieuwe Doll graag vleugeltjes maken. Nu heb ik geen probleem met het maken, maar meer met het erop zetten.

Hoe kan ik het beste vleugeltjes op de doll zitten zonder dat de doll beschadigd wordt of er veel aan te zien is dat het met touwtjes vastgezet is?

Groetjes Gait
Image

aVampireTear
SD13
SD13

Postby aVampireTear » 21 Feb 2011 21:48

Met verbandtape bevestig je 2 magneten op de rug, kleren erover, en je maakt 2 magneten aan de vleugeltjes vast (met lijm, tape, klittenband etc, hangt van de vleugels af)

en tadaa je kunt ze makkelijk poseren en er op en af halen
----------
Image

marijke
SD16
SD16

Postby marijke » 21 Feb 2011 21:50

ik heb ooit voor Morrigan vleugels gemaakt (naja, vlinder bij de Xenos gehaald en die verbouwd) en daar had ik smal elastiek gebruikt als schouderbandjes en die trok ik eigenlijk gewoon tussen de schouderjoints, wat natuurlijk alleen werkt als er geen mouwen aan het outfitje zitten.

Maar ze zaten stevig en praktisch onzichtbaar

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 21 Feb 2011 21:54

Als de vleugeltjes niet te zwaar worden kan je ook proberen of je de vleugels aan het jurkje kun vastnaaien of met stevige klemmetjes kunt bevestigen aan de kleding.

De vleugels van de fullset van mijn Topaz zaten ook aan haar fairyjurk vast genaaid. Het ijzerdraad liep iets verder door en dat hadden ze netjes en vrijwel onzichtbaar weggewerkt op de jurk. Ik Ik vond dat op zich niet eens zo gek bedacht. Het viel ook eigenlijk helemaal niet op aan de achter kant dat de vleugels aan de jurk zaten en niet aan de rug zelf. De jurk van Topaz zat echter wel strak op het bovenlichaam/rug waardoor het met die vleugels ook nog wel werkte. Alleen vond ik de vleugels echt zo Soom onwaardig en lelijk dat ik ze er af gehaald hebt en dus eigenlijk alleen bij haar boxopening heb gebruikt. Als de kleding niet strak zit werkt het waarschijnlijk niet, dan gaan de vleugels te veel hangen aan de kleding.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

Gait
Moderator
Moderator

Postby Gait » 21 Feb 2011 21:56

Flora en Sibble hebben allebei open schoudertjes.

@Marijke, hoe bedoel je dat tussen de schouderjoints zetten precies?
@Raafke, de jurkjes zitten niet helemaal strak, vooral die van Sibble niet, Flora een beetje, maar het is oude stof en met een beetje eraan rekken en het komt niet meer terug in vorm.

Hier een foto van de outfits:
Image
Image

marijke
SD16
SD16

Postby marijke » 21 Feb 2011 22:00

nou, je trekt de bovenarm een beetje uit de kom, elastiek van het vleugeltje gaat tussen de bovenarm en de schouder en voila, de arm gaat terug in de schouderjoint en je ziet er haast niks van.

wacht, ik heb nog een foto op mn DA http://miemster.deviantart.com/gallery/ ... 6#/d1b73dx

het jurkje heeft alleen schouderbandjes, dus dat ging prima
en omg, ben ik blij dat ze die face-up al heel lang niet meer heeft en die ogen.....

Gait
Moderator
Moderator

Postby Gait » 21 Feb 2011 22:14

Oke, dankjewel^^ Dan ga ik dat gewoon proberen:P
Image

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”