Face up VS regen

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Ooarashi
Tiny
Tiny

Face up VS regen

Postby Ooarashi » 09 Feb 2011 15:36

Hy iedereen

Over een of twee weken krijg ik mijn eerste doll binnen, ben natuurlijk erg enthausiast maar heb een probleem.

Ik hoorde van een vriendin dat de faceup(heb de face up mee besteld) gaat uit lopen als er water op komt.

Mijn vraag(en)

-loopt het echt direct uit als er regendruppels op vallen
-is dat op te lossen door een speciale coating( watervaste mr. super clear??)
-heeft iemand misschien nog een idee zodat ik hem als ik naar buiten ga niet helemaal in hoef te pakken zodat iedereen alleen nog een pakketjes dekens ziet?

Super bedankt
greetz ooarashi

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 09 Feb 2011 16:47

Nee, de face-up wordt bedekt door een (paar) laag(lagen) MSC, dat de face-up tegen heel veel dingen beschermd.. Hierdoor zal de face-up niet uitlopen door regen. Dus wat je vriendin zegt is niet waar. Misschien is dat als je veel over het gezichtje wrijft dan ofzo, maar mijn dolls zijn vaak nat geweest en hebben nooit daardoor beschadigde face-ups opgelopen.

Starálfur

Postby Starálfur » 09 Feb 2011 16:48

De face-up is gecoat door MSC, dus het loopt niet uit. Je moet je doll alleen niet in de stromende regen zetten want da's slecht voor de elastieken en andere dingen, maar ik denk niet dat je dat van plan bent :P
Je kan je doll best mee naar buiten nemen, op je arm bijvoorbeeld maar in een tas is het vooral belangrijk dat de face-up beschermd word door een face-mask. Een paar dekentjes ter bescherming is ook goed, al kan je ze ook in een handdoek wikkelen.

aVampireTear
SD13
SD13

Postby aVampireTear » 09 Feb 2011 17:48

Misschien dat je vriendin dan een face-up heeft/heeft gedaan
bij haar doll zonder MSC coating.

Maar voor een face up met lagen MSC is er geen gevaar
----------
Image

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 09 Feb 2011 18:52

dolls kunnen zelfs mee in het zwembad of zee, alleen wel direct daarna uit elkaar jalen en goed laten drogen.

Elastiek zal wat sneller vervangen moeten worden bij zulk gebruik
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Ooarashi
Tiny
Tiny

Postby Ooarashi » 10 Feb 2011 11:24

serieus... in het zwembad O_0
hoef ik me daar tenminste geen zorgen over te maken ^^

dan hb ik een andere vraag he....
als ik zelf een face up wil maken dan doe je eerst een laag MSC, dna de face up, dan bn je niet te vreden of wil iets anders en haal de hele face up er weer af. Dan moet er toch wel weer een nieuwe laag MSC op heb ik gelezen...
waarom is dat dan als het toch tegen water kan ~_~

greetz ooarashi

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 10 Feb 2011 12:22

Je doet eerst een laag MSC voor je de face-up erop doet, omdat het zou kunnen gebeuren dat de verf vlekken achterlaat op/in de resin. Dit gebeurt nauwelijks maar het is gewoon voor de zekerheid. Ook zorgt de MSC voor een ruwer oppervlak, zodat de pastels beter hechten.

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 10 Feb 2011 13:58

aanvulling op vorige post:
tussendoor kun je iedere keer als je tevreden bent over een deel dat je hebt aangebracht dit sealen, ook als dit de pastellaag is.
Als het volgende deel niet bevalt hoef je niet alles eraf te halen,scheelt je een heleboel werk.
Zolang iets niet geseald is is het eenvoudig te verwijderen.
Ben je klaar met alles seal dan nogmaals de doll.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 10 Feb 2011 19:43

Dat je weer opnieuw moet sealen is omdat je om de face-up (voor het uiteindelijke sealen) er niet zo snel afhaalt, helemaal niet als je alles overnieuw doet.
Zelfs al gebruik je alleen maar water en een (wonder)sponsje je wrijft wel. Wrijven en slijtage kan de sealer wel aantassen.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”