slangenmens/contortion doll?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

slangenmens/contortion doll?

Postby Lolita-Lorelei » 30 Jan 2011 20:02

hoi,
ik ben al een tijdje helemaal obsessed met contortion (slangenmensen,je weet wel,van die ziekelijk lenige poses)
en ik wou een van mij n OC's Ashiri Anand,een indische contortionist ,tot een BJD maken (zoieoz,een contortion BJD zou heel epic zijn...)

alleen nu is het probleem,welke BJD kan ditsoort poses nou maken?

ik had een blog gezien over iemnd die zijn BJD echt extreem gemod had om zoonbeetje alle contortieposes perfect te kunnen,zelfs handstands

http://cirquemom.wordpress.com/category ... ortionist/

alleen ik weet helemaal niets van modden,en ik durf het ook nietecht xD
ben nogal bang dat ie kapot gaat

weet iemand watvoor BJD ik het beste kan pakken en hoe ik hem hele extreme poses kan laten doen? (het liests een tanned doll,en een jongetje,hij is indisch ;)

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 30 Jan 2011 20:36

denk niet dat het veel uit maakt welke doll je pakt. al zijn mnf's wel de beste poseerbaar. maar die zijn niet in tanned.
als je het wil laten modden. laat het dan door holyvirus doen. zij is toch wel 1 van de betere kwa modden =)
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

aVampireTear
SD13
SD13

Postby aVampireTear » 30 Jan 2011 20:42

Ik denk dat je met de juiste stringing al een heel eind komt
----------
Image

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

Postby Lolita-Lorelei » 30 Jan 2011 20:43

lol ja,daar zat ik ook al aan te denken, maar het modden van een BJD zodat hij slangenmensposes aankan lijkt me echt een mega gepuzzel

maar ik denk toch ja dat ik iemand ga vragen het te modden,eigenlij kwil ik een msd,maar ik denk dat ik beter een sd kan gebruiken, of kan ik gwoon een msd nemen?

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 30 Jan 2011 20:45

Dit is leuk bedacht. Zo te zien heeft ze een goedkoop lichaam omgemod. Met stevig ijzerdraad kan je elke doll zulke posses maken ;) Je kan zien op sommige foto's dat de joints er ook uitpoppen.

Aan extreem poseerbare dolls denk ik aan:
Domuya (vooral hun flexi 2 lijn. Jongens komen er nog aan. En ze zijn in tan te verkrijgen)

Fairyland (alleen geen tan)

Shinydolll (Ik dacht helaas geen jongens, maar de boobs kunnen er altijd af ;) Helaas ook niet in tan)

Obitsu - Deze zijn gemaakt van vinyl en hebben een interne skelet. Hierdoor kan je in alle poses zetten en blijven ze die ook houden. Ik heb zelf de 50cm lichaam en het gaat wel wat stroefjes met poseren. Aka je moet echt je spierballen gebruiken XD Alleen helaas ook geen tan, maar het schijnt dat ze wel wat makkelijker een kleurtje kan geven.

Maar zoals ik eerder zei, je kan ook een goedkoop lichaam aanschaffen en kijken welke joints er eventueel aangepast moet worden.

MSD is wel makkelijker te poseren dan SD, vanwege het gewicht.

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 30 Jan 2011 20:55

Goedkope lichamen zijn oa BBB en RS. RS kun je via Think Pink aan komen, bestellen direct bij de company gaat in de regel wel sneller. De RS meiden zijn wel slanker dan de BBB meiden en je wil voor een slank en athletisch lijf gaan.

Van beide labels kun je de resin uiteenlopende kleuren bestellen, ook tan en donkerder.

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 30 Jan 2011 21:59

om eerlijk te zijn was het eerste wat bij mij opkwam het dollshe lichaam

http://dollshecraft.com/shop/step1.php?number=665

dit is zo ongeveer het extreemste wat er is qua joints
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 30 Jan 2011 22:39

Dat is erg mooi :D

Ik denk als ik voor een ultraflexibele vent zou gaan, eerder voor zo'n lijf als dit zou kiezen dan een stuk goedkoper lijf waar veel tijd in modden gaat zitten.

Denk dat voor modden het over het algemeen verstandig is een goedkope doll te kiezen, voelt het wellicht wat minder 'erg' als het modden fout gaat. Of je hebt veel ervaring en weet je precies wat je met een doll kan doen.

Overigens vind ik het wat betreft dat gemodde bobobie lijf dat die inkepingen niet echt netjes zijn geworden. Okay, je kan het bedekken met kleding, maar het is wel mooi als een gleuf mooi is afgewerkt, alsof het zo gegoten is.

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 31 Jan 2011 03:48

Oh ja dollshe is er ook nog. :B
Ik kwam ook nog wat poseer foto's van Dragondoll tegen. Toen ik deze zag: http://www.mintoncardinc.com/IMAGES/LAR ... W4-2-L.jpg dacht ik gelijk aan dit topic.

Dus ik denk wel dat er meer lichamen zijn die tot zulke poses in staat zijn. (er komen zo veel bjd bedrijfjes bij elk jaar, het is soms niet meer te onthouden wie wat heeft XD)

Ps Loongsoul komt ook aardig in de buurt.

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

Postby Lolita-Lorelei » 31 Jan 2011 07:57

Ja ik denk ook dat ik liever voor zoon lijf ga dan modden ;)
Aangezien de Mods nogal extreem Zijn en ik ben bang dat het mislukt (hij wordt shirtless dus het zou jammer zijn als er overal van die sloppy foutjes in zaten.

Zoiezo ga ik denk ik het hoofdje veranderen zodat het een lief jongetje wordt,maar zijn die lichaampjes wel msd? <3

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 31 Jan 2011 09:38

Hier is nog een link naar Dikadoll malebody.
deze heeft double joints met slots om standen vast te kunnen houden en een 5 part torso, waardoor hij heel erg lenig is. verkrijgbaar is 6 skintones waaronder ook tan.

http://shop.fashiondoll.nl/product_info ... ts_id=8582
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

schoenveter
SD16
SD16

Postby schoenveter » 31 Jan 2011 18:57

was nobilitydoll al genoemd?
http://www.nobilitydoll.com/shop/step1.php?number=722
op deze pagina staat niet echt hoe hij kan poseren, maar hij is best buigbaar xD

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

Postby Lolita-Lorelei » 31 Jan 2011 19:32

lol thnx iedereen maar ik denk toch dat het modden moet worden.. hounds zijn namelijk echt te groot voor me en ik heb het liefst een MSD omdat Ashiri nogal een shota is ;) (srry dat ik zoveel eisen heb)

mijn ouders willen ook liever niet dat ik bij buitelandse sites iets koop dus het moet hier zijn of bij think pink :leave:

maar ik denk niet dat er MSDs zijn met zulke flexibele ruggen en dat is juist wat ik het meest nodig hebben,ik wil namelijk dat hij ditsoort dingen kan xD

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 80&bih=619

lol srry voor lange link

dat ijzerdraad bij BJDs,hoe werkt dat eigenlijk? ik heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen,ijzerdraad in de joints ofso? raakt de pop dan niet heel erg beschadigt?

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 19 Feb 2011 02:12

Ik heb even een testje gedaan met een ouwe Angel of Dream body en het lichaam gewired, zoals ze het zeggen.

Ik had wat dik koper draad met plastic coating liggen. Dit is de lengte wat ik gebruikte, maar het kan best wel een stukje korter. Op de foto zie je dat ik het al door midden heb gebogen. Het gebogen stuk gaat in de bovenste torso.
Image

De twee uiteinden reeg ik door het hele lichaam heen.
Image

Dan kan het lichaam deze pose behouden.
Image

Ik heb hier wat gesteggeld en de voeten met draad aan de nek gebonden :P Er zit wat beperking in de been/heupjoints.
Image

En op de buik ging het lichaam op de rol XD Vandaar steun tegen de bank.
Image

Conclusie, met wat modificatie in de joint en extra bovenbeen joints kan komt dit lichaam al aardig in de buurt. En het is zeker aan te raden de doll wat losser te stringen. Dit lichaam zit redelijk strak en dat werkte wel tegen.

Maaaybe
MSD
MSD

Postby Maaaybe » 14 Mar 2011 16:33

Ik dacht eigenlijk meteen aan Iplehouse Lee, ik geloof dat het idee achter die doll ook contortionisme was, of toch in ieder geval acrobatie: [link]
Man en tan, al zei je zelf dat hij shota moest worden... dus ik denk niet dat dat hem zou worden dan =D

Op Den of Angels was er ook iemand die een doll gemod had tot contortionist en vervolgens hield ze - zoals Holyvirus al liet zien - het lichaam met wires op z'n plek: [de thread zelf] en [de making of]!
Image
Floyd - Leeke Koji

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”