Ik had een nieuwe hars aangeraden gekregen door een poppenmaker op Deviantart: Alumilite resin. Deze persoon giet er bijzonder donkere poppen mee, zónder drukketel of vacuümmachine.
Echter, toen ik het probeerde... Nope. Bubbels.
En ik weet toch echt zeker dat ik alles goed heb gedaan. Nieuwe verpakkingen (zowel kleur als hars). Vochtvrij mengmateriaal. Niet teveel kleurstof gebruikt. Voorzichtig gemengd. Warme mal met talkpoeder. Langzaam een dun straaltje langs de zijkant van het gietkanaal gegoten. En toch begon het als een idioot te bruisen. Supermaf.
Blanco, puur dus, gaat wel goed: vergelijkbaar met de Axson hars (die ik ondanks z'n onhandige verpakking wel liever heb, want hij is harder, goedkoper, en dichtbij te krijgen - geen importheffing!).
Van links naar rechts: Alumilite + kleur, Alumilite puur, Axson puur (Dolliverse-Neva, en nee ze is niet vergeeld: dit is de natuurlijke kleur van de hars. Wat ik zelf wel mooi vind).

Het valt niet mee belletjes goed op de foto te krijgen. In de witte zijn beide maar enkele speldenprikjes op de gietnaad te zien, alleen met het blote oog van dichtbij. De bruine, kan ik echter garanderen, doet maar alsof: Het is net een bros-reep, hoewel er op de foto maar 1 bel duidelijk zichtbaar is.
Waar de hars me in de steek laat, probeert m'n camera me op te fleuren...
Ik heb nog 1 andere hars die ik wil proberen, een Franse waar 2 andere poppenmakende kennissen mee werken (Daiin en Enid-Art). Mocht een Seraphim daar ook niet mee lukken, zal ik moeten beslissen of ik ga investeren in een drukketel of haar toch door een casting company laat produceren.
Neva doe ik zowieso zelf, zoals gezegd. Daar kan echter een drukketel ook van pas komen: Als ik minder met de mallen hoef te rommelen om de bubbels eruit te laten trekken heb je minder kans op verschuivingen en dus minder misbaksels. En minder kans op vochtbelletjes bij gietnaden, aangietpunten en luchtkanalen natuurlijk.