Wat is je favorite grootte
Moderator: Café Mods
-
Lady.Arachnia
- SD

Ik vind iedere maat eigenlijk leuk....
YoSd die stop je makkelijk in je tas ofzo om mee te nemen
Msd past leuk in een mandje om mee te nemen of op je arm
Sd is geweldig om zelf dingen voor te maken aangezien het allemaal wat minder friemelig en prielerig is. Enige nadeel is dat als je ze mee wil nemen ze wel zwaar zijn dus een tas is dan geen overbodige luxe.
YoSd die stop je makkelijk in je tas ofzo om mee te nemen
Msd past leuk in een mandje om mee te nemen of op je arm
Sd is geweldig om zelf dingen voor te maken aangezien het allemaal wat minder friemelig en prielerig is. Enige nadeel is dat als je ze mee wil nemen ze wel zwaar zijn dus een tas is dan geen overbodige luxe.
I, Myself, am Strange and Unusual...
At Home:
Lolita, Hujoo Berry Apricot
Banshee, ResinSoul Mei WhiteSkin
On the way: Sd Girl 58 cm
On Layaway: Soom Nenad
At Home:
Lolita, Hujoo Berry Apricot
Banshee, ResinSoul Mei WhiteSkin
On the way: Sd Girl 58 cm
On Layaway: Soom Nenad
-
ShuriTigerH
- Sabik

SD of groter, en dan liefst rond de 70cm, en yo-SD/26cm. MSD werkt op de een of andere manier niet echt voor mij, en de hele kleine tinies ook niet, ook al zijn Puki's en zo enorm cute (ik heb altijd het gevoel dat ik ze te makkelijk kwijtraak en om de een of andere reden heb ik het idee dat ik er een bril/vergrootglas bij nodig heb om optimaal van hun schoonheid te kunnen genieten, als je snapt wat ik bedoel, en ik erger me te veel aan de relatief ongedetailleerde/ simpele kleding voor die kleintjes, al weet ik best dat het moeilijk kleding maken is voor die maat).
-
CherryBlossom
- MSD

Mijn favoriete grootte is MSD. Voor mij was het een pure gok of het wel iets voor mij zou zijn, toen ik mijn eerste doll bestelde. Ik had al in mijn achterhoofd gehouden dat kleding maken voor SD's mogelijk makkelijker is (maar voor MSD's valt dit dus beter mee dan verwacht). Ik dacht wel altijd dat SD's mij iets te groot zouden zijn, en ja hoor. Toen ik mijn eerste SD zag schrok ik me rot van de grootte. Zoiets zou ik niet een hele dag mee willen sleuren, al vind ik dat er superveel mooie SD dolls zijn! Mogelijk koop ik ooit een SD in de toekomst, maar voor nu voel ik me beter bij een kleiner maatje. Daarbij komt dat ik zelf niet al te groot ben en ik daardoor SD's misschien net iets te groot en onhandig voor mij vind. Kleiner dan MSD zou ik echter ook niet gaan, gezien ik de kleding voor mijn dolls zelf maak en ik merk dat MSD echt de limiet is qua prutsen met stofjes enzo.
Zoals sommige voor mij al hebben gezegd is het inderdaad wel zo dat bij MSD's vaak het gevoel ontstaat dat ze van je armen af gaan glijden net omdat ze zo klein zijn. Ik neem dan ook nooit meer dan één MSD tegelijk in mijn armen, om zulke taferelen te voorkomen.
Zoals sommige voor mij al hebben gezegd is het inderdaad wel zo dat bij MSD's vaak het gevoel ontstaat dat ze van je armen af gaan glijden net omdat ze zo klein zijn. Ik neem dan ook nooit meer dan één MSD tegelijk in mijn armen, om zulke taferelen te voorkomen.
Ik heb niet echt een favoriete grote. Voor mij is het gezichtje het belangrijkst. Zo is Ark mijn aller favoriete doll, maar ik vind zijn gewicht en formaat wel lastig. "Geen behoefte om nog zo'n doll", dacht ik. Totdat ik Noach in elkaar zette en die was nog groter, breder en zwaarder XD
En ik dacht dat ik niet zo'n tiny fan was, maar ik heb er wel drie in mijn bezit :P Zo was het een verrassing toen ik de kleine hellboy(5stardoll aiden) binnen kreeg, dat zijn formaatjet(29cm) best wel leuk was. Niet te klein en niet te groot. Gemakkelijk kleding te maken en ook nog erg cute. Maar hij is ook weer net te klein voor mijn grote dolls.
Ik hou ook van mismatch en hybrids. Zo heb ik een SD formaat souldoll hoofdje dat gewoon op een 40cm lichaam past en een msd formaat hoofdje dat nu een 50cm lichaam heeft geclaimd.
Voor mij maakt de maat dus niet uit, zolang ik de doll leuk vind.
En ik dacht dat ik niet zo'n tiny fan was, maar ik heb er wel drie in mijn bezit :P Zo was het een verrassing toen ik de kleine hellboy(5stardoll aiden) binnen kreeg, dat zijn formaatjet(29cm) best wel leuk was. Niet te klein en niet te groot. Gemakkelijk kleding te maken en ook nog erg cute. Maar hij is ook weer net te klein voor mijn grote dolls.
Ik hou ook van mismatch en hybrids. Zo heb ik een SD formaat souldoll hoofdje dat gewoon op een 40cm lichaam past en een msd formaat hoofdje dat nu een 50cm lichaam heeft geclaimd.
Voor mij maakt de maat dus niet uit, zolang ik de doll leuk vind.
- LisaLaponellie
- SD

Ik heb zelf 3 dolls SD maat. Maar nu ben ik aan het kijken voor een MSD maat :P die zijn wat goedkoper, en een mooie begin om weer te beginnen met mijn poppen. Maar ik zit toch weer te twijfelen. SD's zijn gewoon zoveel mooier vind ik haha.
@ home:
DZ Yage (Yumi)
Ringdoll Ran style B (Daisuke)
Fairyland Boy Iden (Matt)
DZ Yage (Yumi)
Ringdoll Ran style B (Daisuke)
Fairyland Boy Iden (Matt)
-
Little Lost Pixie
- SD

Ik vind MSD tot nu toe het leukst, niet te zwaar om mee te sjouwen en een goed formaatje voor fotoshoots. Maar m'n YoSD en m'n tiny zijn ook super hoor, en ik kijk best wel uit naar m'n eerste SD (nog een maandje of anderhalf!). Ik vind ze gewoon allemaal gaaf 
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)
- Bianca Verschoor
- MSD

Ik heb het meeste msd's ,maar de sd en hound kun je mooiere oude stijlen jurken voor kopen.
Ik heb ook 1 hound wil er daar nog wel een dame van en heb hierbij ook al mooie jurken gezien.
Ik heb 2 sd's en ook daar kan je best mooie jurken en pakken voor kopen.
Ik heb ook 2 yosd's zij zijn weer heel lief en grappig om te zien.
Voor alle formaten is wel wat te zeggen.
Ik ben kwa kleding toch geneigd om voor de wat grotere formaten te gaan zoals ik al zei ik hou van de victoriaanse en barok stijlen kwa kleding en dat vind je wel in msd maar niet zozeer de keuze die je heb in grotere dolls.
Groetjes

Ik heb ook 1 hound wil er daar nog wel een dame van en heb hierbij ook al mooie jurken gezien.
Ik heb 2 sd's en ook daar kan je best mooie jurken en pakken voor kopen.
Ik heb ook 2 yosd's zij zijn weer heel lief en grappig om te zien.
Voor alle formaten is wel wat te zeggen.
Ik ben kwa kleding toch geneigd om voor de wat grotere formaten te gaan zoals ik al zei ik hou van de victoriaanse en barok stijlen kwa kleding en dat vind je wel in msd maar niet zozeer de keuze die je heb in grotere dolls.
Groetjes
Love music and dolls
Kay(dz wilka),Dilana(dz orlando)'Georg(mnf shiwoo).Georgiana(island amy),Jessta(as gus),Veronique(as vera),Alyssa(dz zhuwei),Billy(ltf chiwoo),Valentine( AS van). Ashley (mnf Celine Morning) , Ashley (mnf Kyle).
Kay(dz wilka),Dilana(dz orlando)'Georg(mnf shiwoo).Georgiana(island amy),Jessta(as gus),Veronique(as vera),Alyssa(dz zhuwei),Billy(ltf chiwoo),Valentine( AS van). Ashley (mnf Celine Morning) , Ashley (mnf Kyle).