Facecaps, tassen en vervoer van je doll

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

LunarReverie
Sabik
Sabik

Facecaps, tassen en vervoer van je doll

Postby LunarReverie » 25 Oct 2007 12:24

Om je doll mee te nemen is een tas o.i.d. wel handig.
Geef hier je tips over hoe je jouw doll overal mee naartoe neemt.

Waarin:
1) een tas waar de doll in kan zitten/liggen
2) een speciale carrier bag voor de doll
3) een hardbag, misschien zelfs voor op je rug
4) een rolkoffer
5) een mandje

Wat nog meer:
1) facecap
2) tissue
Ikzelf heb geleerd dat het gebruik van een facecap ervoor zorgt dat de face-up minder beschadigd, evenals de wimpers. Wel heb ik gemerkt dat er iets van een doekje of tissue tussen het gezicht en de facecap moet zitten, want nu hebben onze dolls op het puntje van hun neus en kin kleine paint chips.
3) kussens (waar je je doll evt. tussen kan leggen)

Ik neem altijd een klein verzorgingskitje mee met daarin:
1) een cleaningblock/ wonderspons (melamine)
2) een kapperskam (zo eentje met een punt aan het einde, is handig)
3) hobbylijm (wimpers kunnen onderweg wel eens los gaan)
4) tandenstokers (om de wimpers mee aan te drukken als ze gelijmd moeten worden)

En tot slot visitekaartjes of flyers voor als mensen er meer over willen weten ;)

muisje
MSD
MSD

Postby muisje » 25 Oct 2007 13:39

Voor als je met het vliegtuig reist (vakantie) en je je doll mee wilt nemen:

Je kan je doll als handbagage meenemen. Let er wel op dat je op veel vliegvelden maar 1 stuk handbagage mee het vliegtuig in mag nemen, dus zorg ervoor dat je normale spulletjes (paspoort, portemonnee, onderbroek, tandpasta+tandenborstel, leesboek/spelletje, etc.) ook in de doll carrier passen. Denk hier goed aan, want op Schiphol mag je in sommige gevallen naast een tas handbagage ook je laptoptas meenemen en dan is het mogelijk dat je bij een overstap als nog een van die tassen moet laten inchecken.
Stop je doll bij controle in de doll carrier. Scheelt een hoop oponthoud. Hij zal toch de scanner in moeten en dan kan het maar beter in de beschermde omgeving dan de carriertas.

Ik zou je doll alleen in je gewone koffer stoppen als je die heel goed kan inpakken, want er wordt tijdens het laden en lossen gewoon met koffers gegooid en koffers vallen soms een paar meter als ze van de kofferband in het opslagruim vallen.

Is Leyla lid van dit forum? Zij is met een van haar dolls naar Japan geweest, dus zij kan je het fijne van vertellen.

schoenveter
SD16
SD16

Postby schoenveter » 16 Jan 2008 17:06

Iemand ervaring met festivals(meerdere dagen incl kamperen) en dolls?
Bijvoorbeeld, heb je hem de hele tijd bij je of laat je hem ook wel in de tent?
Dat soort zaken.

TwitchMM
YoSD
YoSD

Postby TwitchMM » 16 Jan 2008 17:37

festivals? dat zou ik echt nooit doen!!

- kan gejat of gesloopt worden (zijn ze een beeeeetje te duur voor)
- niet echt een veilige omgeving betreft de kans dat ie beschadigd....

hmmm nee, ik zou dat echt echt niet doen
Image

Yera
Hound
Hound

Postby Yera » 16 Jan 2008 19:57

Ik ben naar de afgelopen midwinterfair geweest. Lorgan was toen gewoon mee en een heleboel andere BJD's, ik was tenslotte met Thinkpink! mee, wij hebben toen de nacht viel, enkele Bjd's ingepakt en neergelegd zodat ze niet meer konden vallen. En hebben ze toen achter gelaten er is toen niets mee gebeurd. Maar wij hebben ze in de verkoop hal achter gelaten die in de gaten werd gehouden. (ik weet niet of er bewaking was maar er waren wel een hoop andere stalhouders die ook hun zooi in de gaten houden) de stand was goed afgesloten en niemand kwam er nog bij.
Ik zou niet weten hoe het was als ik hem op mijn slaapzaal had gehouden. Dus ja en nee ik heb dr ervaring mee maar als ik jou was zou ik even navragen over mogelijkheden om waardevolle spullen op te slaan... als je een kluisje zou kunnen huren bijvoorbeeld zou dat fantastisch zijn.
What we can see is limited, what we can create is endless
www.dolliverse.com

-All your MSD are belong to uss-

Return to “Vragen en tips”